اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد

اهمیت توجه به استاندارد در استفاده از ظروف یکبار مصرف

مدیرکل استاندارد خوزستان بر اهمیت توجه به استاندارد در استفاده از ظروف یکبار مصرف تاکید کرد.

اهمیت توجه به استاندارد در استفاده از ظروف یکبار مصرف

رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ظروف یکبار مصرف برای بسته‌بندی و نگهداری مواد غذایی سرد و گرم به طور گسترده‌ای در مصارف عمومی روزمره خانواده‌ها جای گرفته است.

وی اضافه کرد: دسته‌بندی و نگهداری مواد غذایی در دماهای مختلف بر اساس استاندارد ملی ایران با شرایط دمایی و زمانی زیر است که باید رعایت شود.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: غذا و نوشیدنی زیر دمای 40 درجه سیلسیوس حرارت، تا مدت زمان نامحدود؛ از 41 تا 70 درجه سیلسیوس حرارت، تا مدت زمان 120 دقیقه؛ از 71 تا 100 درجه سیلسیوس حرارت، تا مدت زمان 15 دقیقه قابل نگهداری است که با گذشت زمان‌های مذکور، منومرهای استایرن آزاد و از ترکیبات پلیمری جدا شده و به مقدار حتی کم، داخل مواد غذایی می‌شود که سمی و سرطان‌زاست و می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به چگونگی مصرف و نوع نگهداری مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف، مصرف‌کنندگان می‌توانند سلامت خود را حفظ کرده و از مضرات و مخاطرات پیش‌رو از خود و دیگران محافظت کنند.

دهدشتی‌زاده در پایان گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و افزایش استفاده از این ظروف توسط شهروندان، توصیه می‌شود موارد ایمنی و استاندارد را در خصوص استفاده درست از ظروف یکبار مصرف رعایت کنند.

انتهای پیام/72001/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول