اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

رشد 45 درصدی نذورات و کمک مردم تویسرکان در طرح مودت

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از کمک 550 میلیون ریال مردم در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه تویسرکان خبر داد و گفت: مبلغ جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد دارد.

رشد 45 درصدی نذورات و کمک مردم تویسرکان در طرح مودت

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه آبادانی و بهسازی بقاع متبرکه در اولویت برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است، اظهار کرد: طرح مودت از جمله طرح‌های اجرایی در اوقاف و امور خیریه به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای آبادانی بقاع متبرکه است.

وی نقش مساعدت‌های مردمی در بهسازی بقاع متبرکه را بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و افزود: به منظور نشان دادن التزام عملی به حدیث نبوی و توجه به اعتقاد، ارادت و محبت مردم به ائمه اهل بیت(ع) در قالب طرح مودت ساماندهی کمک‌های مردم در حال اجراست.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه طرح مودت طرحی است که توسط هیئت امنا و امین بقاع متبرکه عملیاتی می‌شود، ابراز کرد: این طرح با دعوت از خیران و مسئولان با هدف شناساندن اهداف و برنامه‌ها، با تبادل دیدگاه‌ها به منظور پیدا کردن شیوه‌های کاربردی همکاری و مشارکت، جمع‌آوری نذورات و تأمین امکانات برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.

وی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را کانونی امن برای رسیدن انسان به آرامش واقعی دانست و تاکید کرد: توسعه این کانون‌های معنوی و ترغیب جامعه به این سمت و سو روح و جسم انسان را برای حضوری مؤثر در امور محوله تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام خزائی تصریح کرد: آنچه که می‌تواند جوامع بشری را به سعادت واقعی سوق دهد جریان‌سازی و تحکیم آموزه‌های دین مبین اسلام در همه حوزه‌هاست.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه به تناسب وظیفه دینی و فرهنگی و مسئولیت واگذار شده به آن، اهتمام ویژه‌ای در نهادینه کردن امور در این حوزه در اجتماع با هم‌یاری اقشار مختلف مردم دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به اینکه 42 بقعه متبرکه در تویسرکان وجود دارد، افزود: این تعداد شامل 32 امامزاده و 10 بقعه متبرکه است.

وی از کمک 550 میلیون ریالی مردم در طرح مودت به بقاع متبرکه تویسرکان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: مبلغ جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد دارد.

خزائی در پایان مشارکت بیش از پیش مردم در پیشبرد اهداف طرح مودت را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به سابقه دیرینه مذهبی مردم شهرستان، شاهد جذب بیشتر کمک‌های مردمی خواهیم بود.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول