اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از سد قورت‌تپه مشگین‌شهر

14 سد معیشتی در مشگین‌شهر در حال احداث است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از 20 سد معیشتی در حال احداث استان اردبیل، 14 سد در مشگین‌شهر است.

14 سد معیشتی در مشگین‌شهر در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از سد قورت‌تپه مشگین‌شهر در سخنانی اظهار داشت: این سد خاکی با هزینه بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شده که با بهره‌برداری از آن بخش عظیمی از اراضی کشاورزی منطقه به زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

وی حجم مخزن این پروژه را 250 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: با عملیاتی شدن این سد و پایاب آن بیش از 100 هکتار از مزارع منطقه و باغات مشگین‌شهر زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

عبدایمانی تصریح کرد:‌ با بهره‌برداری از این پروژه ما شاهد افزایش تولید 350 تن محصولات زراعی و 500 تن محصولات باغی می‌شویم که این خود زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بیش از گذشته تولید کیفی در منطقه اتفاق بیفتد.

این مسئول از شهرستان مشگین‌شهر به عنوان پایلوت توسعه کشاورزی یاد کرد و ادامه داد:‌ در سال‌های اخیر و با همکاری نماینده شهرستان مشگین‌شهر این منطقه در توسعه کشاورزی به عنوان منطقه پایلوت در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد این حرکت زمینه جذب اعتبارات بیشتر در حوزه کشاورزی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مناطق مختلف استان طرح‌های متعددی در حال اجراست که با اجرایی شدن 20 سد معیشتی که عمده آن در مشگین‌شهر اجرا می‌شود، امیدواریم زمینه و بستر توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی فراهم آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از کشاورزی و تنوع محصولات تولیدی در این بخش به عنوان یک ظرفیت عظیم و قابل اتکا یاد کرد و گفت: انتظار ما این است که بخش کشاورزی و تولید محصولات پاک و ارگانیک در تمام نقاط استان بیش از گذشته مدنظر باشد که سعی کردیم با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهیم.

عبدایمانی اضافه کرد: با تلاش همکاران مبارزه با آفات با استفاده از مواد بیولوژیکی در 18 هزار هکتار از اراضی به ویژه محصولات پنبه، ذرت، سویا، گوجه و سیب مشگین‌شهر با استفاده از زنبور تریگراما، براکن و بیتی جزو اولویت‌های اصلی در این زمینه است.

در این مراسم نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز به دو محور توسعه کشاورزی و گردشگری مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: در هر دوی این بخش مشگین‌شهر پایلوت توسعه کشور است.

یونس اسدی اظهار کرد: امیدوارم با تدبیر مسئولان و استاندار جدید اردبیل بتوانیم زمینه و بستری را فراهم کنیم تا تولیدات به شکل اساسی تقویت شده و ارتقا یابد.

انتهای پیام/62003/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول