اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای مازندران:

تأمین آب از سد البرز مشکل آب شهرهای مازندران را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: تامین آب از سد البرز کمبود آب شرب شهرهای گروه الف مازندران را حل می‌کند.

تأمین آب از سد البرز مشکل آب شهرهای مازندران را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران، علی احسانی معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران، حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای‌گروه الف مازندران بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه نیاز آبی این شهرها 2 هزار و 600 لیتر در ثانیه است، گفت: هم‌اکنون این شهرها با 700 لیتر در ثانیه آب با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

محمدتقی حسین‌زاده با تاکید براینکه شرکت آبفای شهری به منظور رفع مقطعی آب آشامیدنی این شهرها کار احداث تصفیه‌خانه آب به روش تصفیه سریع را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات احداث این تصفیه‌خانه به پایان رسیده و در انتظار انتقال آب از سد البرز توسط آب منطقه‌ای هستیم که با انتقال آن به سیستم تصفیه‌خانه بخشی از مشکل آب آشامیدنی این شهرها رفع می‌شود.

به گفته وی، ظرفیت این تصفیه‌خانه 250 الی 300 لیتر در ثانیه است.

حسین‌زاده با بیان اینکه این تصفیه‌خانه با تجهیزات داخلی و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی احداث شده است، تصریح کرد: برای احداث این تصفیه‌خانه 15 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران اضافه کرد: با توجه به مطالبات 5 میلیارد ریالی پیمانکاران از این شرکت انتظار داریم با حمایت مسئولان کشور و استان زمینه به گونه‌ای فراهم شود تا در پرداخت این مبلغ تسریع گردد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه شهرهای گروه الف شامل بابل، بابلسر، امیرکلا و فریدونکنار سالیان زیادی با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند، افزود: وضعیت آب آشامیدنی این شهرها با توجه به افزایش روبه رشد جمعیت با کمبود 600 لیتر در ثانیه مواجه است.

حسین نیازآذری با تاکید براینکه به منظور جبران بخشی از کمبود آب این شهرها آبفای مازندران اقدام به احداث تصفیه‌خانه آب به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه کرده است، تصریح کرد: تنها راه حل مشکل درازمدت آب شرب شهرستان بابل و دیگر شهرهای گروه الف تأمین آب از سد البرز به میزان یک هزار و 500 لیتر در ثانیه است که امید داریم در آینده نزدیک این اتفاق عملی شود.

نیازآذری در پایان یادآور شد: برای احداث تصفیه‌خانه دیگر در بابل 39 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که امیدواریم با توجه به شرایط موجود، مشکل کمبود آب این شهرها را رفع کنیم.

انتهای پیام/2296/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول