اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش:

کشاورزان آبپخش هیچ بهره‌ای از سد رئیسعلی نبردند

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: کشاورزان آبپخش هیچ بهره‌ای از سد رئیسعلی نبردند.

کشاورزان آبپخش هیچ بهره‌ای از سد رئیسعلی نبردند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، فرخ عباسی شامگاه جمعه در نشست هم‌‍اندیشی کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: آبپخش از قطب‌های برجسته استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و نقشی موثر در صنعت کشاورزی جنوب کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های کشاورزی و تلاش برای توسعه صنعت کشاورزی در منطقه آبپخش موضوع مهمی است که همه مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: نقش تعیین کننده کشاورزی در تأمین مواد غذایی مورد نیاز جامعه از مسائلی است که سبب حساسیت این صنعت شده است.

عباسی بیان داشت: تلاش برای توسعه کشاورزی، تلاش برای تقویت بنیه اقتصادی و تامین مایحتاج غذایی مورد نیاز کشور است، از این رو باید با جدیت به این موضوع توجه کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان و نخلداران، فرصت فعلی ایامی طلایی برای آبیاری نخیلات است و تاخیر در ارائه خدمات آبیاری به هیچ وجه به صلاح کشاورزی منطقه نیست.

عضو خانه کشاورز آبپخش اظهار داشت: در شرایطی که نخیلات منطقه به شدت به آب نیاز دارند، شاهد این موضوع هستیم که مسئولان مربوطه به دلایل غیر کارشناسی در ارائه خدمات آبیاری به نخیلات منطقه آبپخش تعویق ایجاد کرده‌اند.

عباسی گفت: بر اساس اطلاعات موجود سد رئیسعلی دلواری با اعتباری بالغ بر 173 میلیارد تومان احداث شده است، ولی بهره‌برداری از این سد هیچ تاثیری بر ارائه خدمات آبی به کشاورزان و نخلداران منطقه آبپخش نداشته است.

وی، آبیاری را مهم‌ترین مشکل کشاورزان آبپخش دانست و تأکید کرد: مشکل امروز کشاورزی منطقه آبپخش آبیاری است و مدیریت کارآمد تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات آبیاری است.

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: آبیاری دشت‌های میلک، پلنگی، بویری و ... خطری است که کشاورزی آبپخش را تهدید می‌کند و زه آب ناشی از آبیاری اراضی مذکور ضربه‌ای سنگین به صنعت کشاورزی آبپخش وارد می‌کند.

عباسی متذکر شد: کشاورزان آبپخشی در رفع مشکلات آب کشاورزی باید پیش‌قدم باشند و شورای اسلامی شهر آبپخش با تمام توان از کشاورزان حمایت می‌کند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که معیشت 80 درصد از مردم آبپخش از طریق کشاورزی و نخلداری انجام می‌شود و رفع مشکلات کشاورزان به منزله رفع دغدغه 80 درصد از جمعیت آبپخش است.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول