اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

دستگیری متخلفان صید غیرمجاز در دریاچه سد مارون

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری دو نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی در دریاچه سد مارون خبر داد.

دستگیری متخلفان صید غیرمجاز در دریاچه سد مارون

جمشید عبدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از دستگیری دو نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی در دریاچه سد مارون خبر داد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش 92 پرسنل یگان حفاظت، منطقه حفاظت‌شده خاییز و سولک موفق به دستگیری این دو نفر متخلف شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: مأموران ما از این متخلفان دو فروند قایق موتوری و هشت رشته تور راه‌بند و بیست قطعه ماهی کشف و ضبط کردند.

عبدی‌پور عنوان کرد: این افراد متخلف جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبدی‌پور گفت: مناطق شکار ممنوع نیز قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد و با شکارچیان و سودجویانی که قصد تخلف داشته باشند، برخورد قانونی می‌شود.

این مسئول محیط زیست در ادامه با بیان این‌که ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست نقش موثری در ارتقای فرهنگ زیست محیطی دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه ما فرهنگ‌سازی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و به میدان آوردن مردم خواهد بود.

عبدی‌پور وجود برخی خرده‌فرهنگ‌ها در مورد شکار و نوع نگاه به حیات وحش را یکی از مشکلات پیش روی محیط زیست دانست و افزود: تا نگاه جامعه به محیط زیست درست نشود، برخی مشکلات کماکان وجود دارد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: مدارس و مراکز آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند و قطعا اگر در کتب درسی این مقوله به خوبی گنجانده شود نسل‌های آینده با اهمیت موضوع آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/82008/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول