اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

پیروان امام حسین(ع) هیچ‌گاه زیر بار ذلت نمی‌روند

امام جمعه قروه گفت: بارزترین جلوه قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و ذلت بود و ملتی که پیرو راستین آن حضرت باشد، زیر بار ذلت نمی‌رود.

پیروان امام حسین(ع) هیچ‌گاه زیر بار ذلت نمی‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: حماسه عاشورا هم ابعاد فردی و هم ابعاد اجتماعی دارد، این قیام درس‌آموزی‌های بسیاری دارد که نه تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای همه آزادگان دنیا قابل استفاده است.

وی گفت: درس‌هایی چون آزادگی، شهامت و شجاعت که حتی غیر مسلمانانی مانند گاندی نیز امام حسین(ع) را معلم و الگوی خود دانسته و در مبارزه با ظلم و ستم و مبارزه با حکومت غاصب از آن بهره‌مند شدند.

امام جمعه قروه با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در وصیت خود هدف از قیامش را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده‌ است، گفت: بهترین نحوه دعوت به معروف‌ها دعوت عملی و نشان دادن زیبایی‌های آن و بهترین نهی‌ها نشان دادن نمونه‌های عملی زشت‌کاری‌ها و منکرهاست و در حادثه عاشورا این دو جنبه به نمایش درآمد و تجسم یافت.

احیا افزود: اگر جریان کربلا همه ساله و زبان به زبان تکرار می‌شود به خاطر معرفی این بهترین چهره‌های انسانی است که در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات بر علیه همه قدرت‌ها و ثروت‌های کثیف زمانشان قیام می‌کنند و در راه‌ هدف مقدسشان از همه آرزوها و دلبستگی‌های کوچک و بزرگشان حتی از خون کودک خردسالشان  می‌گذرند.

وی گفت: تاریخ کربلا نشان داد که نه تنها امام حسین(ع) بلکه هیچ‌کدام از یاران ایشان در این موقعیت حساس دچار یاس و ناامیدی نشدند و این نشان می‌دهد که دستوراتی که در دین برای انسان‌سازی آمده است عملی و شدنی است.

به گفته احیا قیام امام حسین(ع) گذشته از بعد حماسی‌اش، دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی، عرفانی و … است که توجه به هر یک از ابعاد، زمینه‌ای برای خودیابی از ابواب معرفت برای رسیدن به یک زندگی بهتر است.

وی افزود: اندیشه بلند سالار شهیدان که در قیام باشکوهش متبلور گشت، نمادهای مختلفی دارد که تفکر عقلی یکی از آنها است. 

مسئولان و سیاسیون نرمش شجاعانه را فراموش نکنند

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: ملت ما متکی به فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر است و از تهدیدهای دشمنان هراسی به دل راه نمی‌دهد.

احیا گفت: اینکه 34 سال به صورت مداوم به ما می‌گویند که گزینه‌ها روی میز است، تهدیدی توخالی است که نمود عملی پیاده شدن این گزینه‌ها را در عراق و افغانستان شاهد بودیم.

امام جمعه قروه با توصیه مسئولان و سیاسیون مذاکره‌کننده به حفظ نرمش قهرمانانه و شجاعانه مدنظر مقام معظم رهبری در مذاکره، گفت: رفت و آمد و مذاکره جای خود را دارد ولی اصل بر عدم فراموشی مذاکره حکیمانه مدبرانه و نرمش قهرمانانه باید باشد.

وی با اشاره به گرگ صفتی استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: ملت ایران نه به بعد نظامی دلخوش است و نه به دیگر ابعاد، بلکه بزرگ‌ترین سرمایه ما توسل به ائمه اطهار است.

بخش عمده‌ مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت است

خطیب جمعه قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی موجود به دلیل عدم مدیریت اقتصادی در بعد خرد و کلان است، گفت: آنقدر که این عدم مدیریت بر مضاعف شدن مشکلات اقتصادی تاثیر دارد، تحریم‌ها تاثیر ندارند.

احیا خواستار ورود رسانه از جمله صدا و سیما و نیز وعاظ و مبلغین به بحث شفاف‌سازی در این راستا شد.

وی در پایان همچنین از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواست تا به هر بهانه‌ای قیمت تولیدات خود را افزایش ندهند.

انتهای پیام/79009/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول