اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

آمریکا یکی از منفورترین قدرت‌های دنیا است

امام جمعه نیکشهر گفت: امروز در میان ملت‌ها منفورترین قدرت‌هاى دنیا آمریکا است

آمریکا یکی از منفورترین قدرت‌های دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان‌سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهرا با تسلیت ایام عزادا‌ری سالار شهیدان امام حسین (ع) و 72 تن از یا‌ران باوفایش،‌ اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) برای نجات جامعه از جهل و نادانی ‌بود و آنهایی که در مقابل ایشان صف‌آرایی کرده و شمشیر کشیدند دشمنان اسلام بودند.

امام جمعه نیکشهر ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه دادستان زابل افزود: مردم استان به صحنه آمده بودند تا به همگان ثابت کنند که ریختن خون جوانان این مرز و بوم نمی‌تواند مانع از این شود که حضور آنان در صحنه کم رنگ شود.

این مسئول ضمن تسلیت شهادت شهید نوری و شهید مرعی و تشییع باشکوه مرد «عدالت» و تجلی وحدت سیستان‌و‌بلوچستان در برابر جنایات اشرار گفت: مردم با سردادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل،» وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: نگذارید معیارهاى الهى عوض شود زیرا وقتی‌که معیارهاى خدایى عوض شود، هر کس که دنیاطلب‌‏تر است، هر کس که شهوترانتر است، هر کس که براى به دست آوردن منافع شخصى زرنگتر است، هر کس که با صدق و راستى بیگانه‎‏تر است، بر سر کار می‎آید، آن وقت نتیجه این می‌‏شود که امثال عمربن سعد و شمر و عبیدالله ‏بن زیاد به ریاست می‌رسند و کسى مانند حسین‏‌بن على (ع) ، به مذبح می‌رود و در کربلا به شهادت می‌رسد!

لطفیان‌سرگزی اذعان داشت: باید کسانی‌که دلسوز هستند نگذارند معیارهاى الهى در جامعه عوض شود، اگر معیار تقوا در جامعه عوض شد، معلوم است که انسان با تقوایى مثل حسین‏‌بن على علیه‌‏السّلام، باید خونش ریخته شود.

خطیب امام جمعه نیکشهر ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در مراسم 13 آبان اضافه کرد: ملّت ایران که خود را استکبارستیز می‌داند، به‏ خاطر این است که زیر بار تحمیل دولت آمریکا نرفته است، ملّت ایران ایستاد، انقلاب کرد، بعد هم ریشه‏‎هاى مستکبران را در کشور قطع کرد.

وی ادامه داد: مماشات با مستکبر براى هیچ کشورى سود به ارمغان نمى‏آورد، جمهورى اسلامى ایران و انقلاب عظیم این ملّت با استکبارِ آمریکایى در افتاد و کار را نیمه‏‌کاره هم رها نکرد، چون ضربِ دستِ آمریکا را در طول سال‌هاى متمادى بر روى پوست و گوشت خود احساس کرده بود؛ می‎فهمید این‏ها چه کسانى هستند، چه هستند.

لطفیان‌سرگزی با بیان اینکه هر ملّتى به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّى آن کسانیکه دوست آمریکا بودند، ملّت‌ها و حتّى دولت‎ها به آمریکا بی اعتماد هستند به خاطر همین رفتار و رویکردى که در سیاست آمریکایى‏‌ها هست. هر کسى اعتماد کرد به آمریکا، ضربه‎‏اش را خورد؛ لذا امروز در میان ملّت‌ها شاید بشود گفت منفورترین قدرت‌هاى دنیا آمریکا است.

انتهای پیام/75004/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول