اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد

تهیه دستورالعمل برای عدم استفاده از شمایل در عزاداری‌ها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: نسبت به ترویج خرافات، اشعار و مطالب نامناسب که در شأن اهل بیت (ع) نیست و عدم استفاده از شمایل منتسب به اهل بیت (ع) دستورالعملی تهیه و به مدیران امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شد.

تهیه دستورالعمل برای عدم استفاده از شمایل در عزاداری‌ها

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که به عنوان آسیب در عزاداری‌ها مطرح بوده این است که بعضی از مجالس عزاداری به جای اینکه هدف از گریه و عزاداری، درس گرفتن از عاشورا باشد صرفا به احساسات توجه می‌کنند.

وی افزود: بنابر این سعی کردیم یک الگویی معرفی کنیم و آن الگو مجلسی است که همه ساله توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: زیرا در آن همه برنامه‌های یک عزاداری شامل: قرائت قرآن، سخنرانی، عزاداری و در نهایت اطعام برگزار می‌شود، لذا شاخصه‌هایی بر همین مبنا تبیین کردیم و به همه مبلغان و مدیران امامزادگان و بقاع متبرکه و متولیان موقوفات هم تذکر داده شده تا این موارد را مد نظر داشته باشند.

نوروزی در ادامه افزود: بیشترین نیات واقفان ما به لحاظ کمی در استان در ارتباط با ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و بخش عمده آن در رابطه با عزاداری و ترویج فرهنگ عاشوراست که از آن جمله می‌توان به موقوفات متصرفی: مرحوم میرزا رحیم رئیس، سیدمحسن هاشمی و مرحومه حاجیه بیگم قوامی و موقوفات غیر متصرفی مرحوم شیخ‌الاسلامی و امینی اشاره کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه به بحث اطعام در ایام سوگواری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از نیات موقوفات ما چه متصرفی و چه غیرمتصرفی در رابطه با اطعام به عزاداران حسینی (ع) است، دستورالعملی را تنظیم و ارائه کردیم.

وی در ادامه افزود: به منظور قابل لمس بودن آثار و برکات وقف در جامعه و همچنین آگاهی و اطلاع رسانی مطلوب‌تر تأکید شد که در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای که از عواید موقوفات هزینه می‌شود، نام موقوفه و نیات واقف باید در آن ذکر شود.

نوروزی یادآور شد: نسبت به ترویج خرافات، اشعار و مطالب نامناسب که در شأن اهل بیت (ع) نیست و همچنین عدم استفاده از شمایل منتسب به اهل بیت (ع) دستورالعملی تهیه و جهت اجرایی شدن به مدیران امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شد.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول