اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

2 هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در کشور فعالیت دارند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: 2 هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در کشور مشغول فعالیت هستند.

2 هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در کشور فعالیت دارند

احمد شرف‌خانی در حاشیه برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: یکی از تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری فرهنگی شدن امامزادگان و بقاع متبرکه بوده که بر این اساس، سازمان اوقاف و امور خیریه طرح جامع قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه را آماده کرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان یکی از اولویت‌های برنامه اوقاف بوده است، افزود: برای رسیدن به این هدف زیرساخت‌های نرم‌افزاری این طرح آماده شده است.

شرف‌خانی بیان داشت: سال گذشته یک هزار و 800 مرکز فرهنگی و قرآنی در کشور راه‌اندازی و مشغول فعالیت بوده که در سال جاری به دو هزار مرکز افزایش یافته است.

وی راه‌اندازی کتابخانه و کتابخانه‌های دیجیتال را از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم طرح ملی حفظ قرآن را در کشور آغاز کردیم که در دو سال گذشته 500 هزار نفر در طرح تربیت ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کردند.

شرف‌خانی اذعان داشت: همچنین برای پشتیبانی این طرح، مرکز دیگری به نام مرکز تربیت مربی حفظ قرآن راه‌اندازی شده که تاکنون 48 دوره کلاس تربیت مربی برگزار و یک هزار و 800 مربی در استان قم تربیت شدند.

وی ادامه داد: دو هزار و 200 نفر در استان‌ها از آموزش تربیت مربی حفظ قرآن بهره‌مند شدند.

شرف‌خانی راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی را از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز بیش از هفت هزار نفر زیر پوشش مرکز آموزش مجازی قرار دارند که به صورت آنلاین و اینترنتی و به صورت تلفنی زیر پوشش آموزش هستند.

وی خاطرنشان کرد: حرکتی که در ایران شروع شد و بیداری اسلامی در سال 57 به نتیجه رسید بر اساس قرآن بود چرا که حرکت قرآنی است که به مقصد می‌رسد.

شرف‌خانی با اشاره به اینکه قرآن کتاب سعادت بشریت است، افزود: اگر بخواهیم در بیداری اسلامی پرچم اسلام در کل جهان برافراشته شود باید از قرآن و آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/86009/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول