اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

میزبانی 410 کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد از عزاداران ابا عبدالله‌الحسین (ع)

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد از میزبانی 410 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان در عزاداری سرور و سالار شهیدان خبر داد.

میزبانی 410 کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد از عزاداران ابا عبدالله‌الحسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام رضا قاسمی صبح امروز در حاشیه مراسم شیرخوارگان حسینی در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ماه حزن و اندوه ماه محرم‌الحرام به شیعیان جهان اسلام، اظهار کرد: ماه محرم ماه شور و شعور دینی است که باید نهایت استفاده معنوی را از این ماه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام خود نمایشگاهی جهانی و ابدی از آزادگی، فداکاری، ایثار، شرف، عدالت، از خود گذشتگی و فداکاری را در تاریخ ایجاد کرد که تا ابد جاودان است.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کربلا در واقع صحنه درگیری حق و باطل بوده که شاید در ظاهر یزید با شهادت امام حسین (ع) به پیروزی دست یافت اما در حقیقت پیروز واقعی میدان کربلا امام حسین (ع) بوده است که هنوز از جوشش نهضت کربلا صدها نهضت اسلامی در دنیا به وجود آمده است.

قاسمی افزود: امروز عزاداری عاشورای حسینی نماد فراگیر عترت است که با حضور پرشور معنوی عاشقانه تعلقات باطنی و ارادت‌های قلبی شیعیان نسبت به اهل‌بیت (ع) ابراز می‌شود.

وی اضافه کرد: به فرموده امام خمینی (ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته از این‌رو بر اساس فرموده امام راحل فهمید که ماه صفر مکمل ماه محرم است که باید از ماه حزن و اندوه حسین‌ابن علی (ع) نهایت بهره معنوی و دینی را برد.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد از مساجد به عنوان سنگر اصلی دفاع از دین و ولایت در مناسبت‌ها یاد کرد و متذکر شد: مساجد به عنوان محور اصلی و بهترین مکان برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم هستند.

این مسئول در پایان یادآور شد: در ایام حزن‌انگیز ماه محرم امسال 410 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان میزبان عزاداران حسینی بوده که جا دارد از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد استان به خاطر همکاری در برگزاری مطلوب مراسم‌های محرم تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول