اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده است

امام جمعه برازجان گفت: خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده و مسئولان باید برای برون‌رفت از این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و خویشتن‌داری انسان را از آتش جهنم دور نگه می‌دارد.

وی به زمینه‌های گناه اشاره کرد و افزود: توجیه و دلیل‌تراشی برای گناه از زمینه‌های گناه است و در واقع توجیه گناه نوعی کلاه‌برداری دینی است.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: توجیه گناه و دلیل‌تراشی برای گناه در واقع سرپوش گذاشتن بر روی گناه و پاک کردن صورت مسئله است و به نوعی فریب دادن و اغفال خود و دیگران است.

مصلح در ادامه با اشاره به عید غدیر خم تصریح کرد: روز عید غدیر خم روز ولایت و امامت و سند حقانیت شیعه است.

وی به 25 ذی‌الحجه روز خانواده اشاره کرد و یادآور شد: نقش خانواده‌ها در هدایت و تربیت فرزندان بسیار مهم است و اگر تربیت خانوادگی بر اساس معنویات و بر پایه دین اسلام باشد شاهد موفقیت فرزندان خواهیم بود.

امام جمعه برازجان بیان کرد: سبک زندگی خانواده‌ها باید اسلامی شود و اگر در مسیر فرهنگ غربی و الگوهای بیگانه باشد ناپایدار است.

مصلح در بخش دیگر به چهار آبان سالروز اعتراض امام خمینی(ره) به قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و اظهار داشت: امام در برابر این قانون ظالمانه که مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران بود قاطعانه ایستادگی کردند و با نطق تاریخی، مردم را متوجه این قانون ظالمانه کرد.

وی به هفت آبان آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در روایات از کتاب به عنوان بوستان دانشمندان یاد شده و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امری لازم است.

مصلح ابراز داشت: قرآن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده و باید ارزش و اهمیت قلم را بدانیم.

امام جمعه برازجان در ادامه به وضعیت خرمای دشتستان اشاره کرد و افزود: دشتستان قطب کشاورزی و باغداری در استان است و بیشترین تولید خرما را در سطح کشور دارد و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به بازار خرما داشته باشند.

مصلح اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بازار خرما نامناسب است و باید زمینه صادرات این محصول فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تمام‌شده خرما بسیار بالاست و فشار زیادی بر کشاورزان دشتستان وارد می‌شود که مسئولان باید برای بهبود وضعیت بازار فروش فکری اساسی کنند.

امام جمعه برازجان گفت: خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده و مسئولان باید برای برون‌رفت از این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/2452/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول