اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی قصرشیرین خبر داد

برداشت بیش از 2 هزار تن خرما در قصرشیرین/نبود صنایع بسته‌بندی دلیل عرضه فله‌ای خرماست

سرپرست جهاد کشاورزی قصرشیرین از برداشت دو هزار و 320 تن خرما از نخیلات شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: عمده مشکلات نخل‌داران این شهرستان نبود صنایع بسته‌بندی خرما است.

برداشت بیش از 2 هزار تن خرما در قصرشیرین/نبود صنایع بسته‌بندی دلیل عرضه فله‌ای خرماست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از جهاد کشاورزی کرمانشاه، رضا محمدی از برداشت دو هزار و 320 تن خرما از نخیلات شهرستان قصرشیرین در سال‌جاری خبر داد.

محمدی افزود: سطح زیر کشت باغات خرما در شهرستان قصرشیرین 575 هکتار است که از این میزان 245 هکتار بارور و 330 هکتار نیز باغات غیرمثمر بوده که هنوز به مرحله باردهی نرسیده‌اند.

سرپرست جهاد کشاورزی قصرشیرین تصریح کرد: امسال عملکرد برداشت خرما از نخیلات 9/5 تن در هکتار بوده که 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش تولید داشته، ضمن اینکه کیفیت خرمای برداشت شده نیز بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خاص این شهرستان در زمینه تولید خرما، گفت: قصرشیرین تنها منطقه استان کرمانشاه و حتی بخش شمال‌غربی کشور است که به‌واسطه شرایط خاص اقلیمی، امکان پرورش نخیلات و تولید خرما را دارد.

این مسئول با بیان اینکه این شهرستان از گذشته‌های دور خاستگاه خرما بوده و باغ‌داران آن با اصول کاشت و نگهداری خرما آشنایی کامل دارند، افزود: هر سال به تناسب اراضی آبی موجود 15 تا 20 درصد به سطح زیرکشت باغات خرما افزوده می‌شود.

محمدی عمده مشکلات نخل‌داران این شهرستان را نبود صنایع بسته‌بندی اعلام کرد و گفت: این امر مهم باعث شده تا خرمای تولیدی قصرشیرین به‌صورت فله‌ای و بدون بسته‌بندی مناسب عرضه شود.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی قصرشیرین، ارقام خرمای موجود در قصرشیرین شامل زاهدی، زیری، رطب، جعفری و اشرسی است که زودرس‌ترین نوع خرمای این شهرستان ازرق و دیررس‌ترین آن اشرسی است.

انتهای پیام/2700/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول