اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تأکید کرد

روستای باسابقه درودگاه به شهر تبدیل شود

امام جمعه برازجان گفت: مسئولان برای تبدیل روستای باسابقه درودگاه به شهر تلاش کنند.

روستای باسابقه درودگاه به شهر تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه چهارشنبه در بازدید آیت‌الله صفایی بوشهری از روستای درودگاه، اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان است و اجرای کامل دستورات اسلام موجبات سالم ماندن جامعه می‌شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه امری لازم است و تمام مردم و مسئولان باید در این مسیر اهتمام ورزند تا شاهد جامعه‌ای سالم و اسلامی باشیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به ویژگی‌های روستای درودگاه خاطرنشان کرد: روستای درودگاه از روستاهای دارای قدمت در کشور است و آثار برجای مانده از زمان هخامنشیان در این روستا موید این ادعاست.

مصلح تصریح کرد: مردمان این روستا از دیرباز به مسایل مذهبی و دینی توجه خاصی داشته‌اند و مراسمات روضه‌خوانی و تعزیه در این روستا جایگاهی بسیار والا دارد.

وی اضافه کرد: تعزیه درودگاه در سطح کشور مطرح است و هر ساله این تعزیه عناوین برتر کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

امام جمعه برازجان بر لزوم حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوانی درودگاه تاکید کرد و گفت: تعزیه درودگاه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان است و امیدوار هستیم در این مسیر اقدامات لازم انجام شود.

مصلح تأکید کرد: تکمیل خانه‌های عالم و بازسازی مساجد درودگاه از اولویت‌های مذهبی این روستاست که امیدوار هستیم مورد عنایت مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل گلزار شهدا و تقویت هیئت‌های مذهبی روستای درودگاه نیز از دیگر نیازهای روستای باسابقه درودگاه است.

امام جمعه برازجان همچنین خواستار حمایت از فعالیت‌های قرآنی روستای درودگاه شد.

وی، خواستار تبدیل درودگاه به شهر شد و بیان کرد: جغرافیای سیاسی روستای درودگاه باید به شهر تبدیل شود و انتظار می‌رود این مسئله مورد توجه مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتستان قرار گیرد.

مصلح از حضور آیت‌الله صفایی بوشهری در درودگاه تقدیر کرد و گفت: این حضور مایه برکات فراوانی برای مردم این روستاست و شاهد خوشحالی مردم از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول