اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

غربالگری 7 هزار بیمار دیابتی در کاشان

سئول مرکز دیابت گلابچی کاشان از غربا‌ل‌گری بیش از 7 هزار بیمار دیابتی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل طی سال جاری خبر داد.

غربالگری 7 هزار بیمار دیابتی در کاشان

محسن کریم‌دانا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: علاوه بر این تعداد بیمار غربالگری دیابت در شهرستان کاشان یک‌هزار و 869 نفر بیمار دیابتی از مرکز دیابت گلابچی کاشان به بیمارستان نقوی این شهرستان ارجاع داده شده است.

وی همچنین از 3 هزار و 70 نفر مورد آموزش پرستاری و مسابقه، خبر داد و افزود: مرکز دیابت گلابچی کاشان یک‌هزار و 355 مورد مشاوره و همچنین 9 دوره دانشجوی پزشکی اجتماعی برای 78 نفر دانشجو و در چهار طرح تحقیقاتی و پژوهشی همکاری داشته است.

کریم‌دانا با اشاره به تعداد بالای بیماران دیابتی شهرستان کاشان نسبت به میانگین کشوری این نوع بیماری ابراز داشت: با شناسایی بیماران دیابتی ناشناخته در این شهرستان ارائه خدماتی درمانی برای آنان تسهیل شده و می‌توانند کیفیت یک زندگی عادی و سالم را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی خودشان را به عنوان یک بیمار دیابتی بازنشسته نکنند و متوجه باشند با درمان این بیماری زمینه سلامتی برایشان فراهم شده و مانند بقیه افراد جامعه می‌توانند فعالیت روزمره خود را داشته باشند.

مسئول مرکز دیابت گلابچی کاشان همچنین در ادامه اجرای فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی بیماری دیابت را مستلزم هزینه‌های هنگفت اعلام کرد و خواستار مشارکت خیرین شهرستان شد.

وی با بیان اینکه کار خیر تنها ساخت مسجد و مدرسه نیست متذکر شد: کمک به اجرای تحقیقاتی و پژوهشی به ویژه در بخش بیماران دیابتی کاشان کمتر از ساخت مسجد و مدرسه نیست و این بخش به شدت نیازمند کمک خیرین شهرستان کاشان است.

انتهای پیام/2406/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول