اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره موسسه دیابت استان اصفهان:

200 هزار بیمار دیابتی در اصفهان وجود دارد

رئیس هیئت مدیره موسسه دیابت استان اصفهان گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از این است که حدود 200 هزار بیمار دیابتی در استان اصفهان وجود دارد.

200 هزار بیمار دیابتی در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی عطاری شامگاه سه‌شنبه در همایش سالیانه عرصه سلامت دیابت استان اصفهان با اشاره به بیماری دیابت اظهار کرد: دیابت بیماری شیرینی است که هر 10 ثانیه یک انسان را به کام مرگ می‌کشاند و متأسفانه این بیماری روز به‌روز در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: تمام خیران و انسان‌‌ها باید با قلم، فکر و یا مساعدت‌های مالی خود، کمک‌حال مبتلایان به بیماری دیابت باشند.

رئیس هیئت مدیره موسسه دیابت استان اصفهان با اشاره به فعالیت مؤسسه‌های دیابت در استان اصفهان تصریح کرد: این مؤسسه‌ها باید بلند‌گویی برای صدای مظلومانه بیماران دیابتی باشند و به کمک بیماران دیابتی بشتابند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از این است که حدود 200 هزار بیمار دیابتی در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: اگر تنها 10 درصد از این افراد، یعنی 20 هزار نفر از بیماران دیابتی موجود در استان توانایی مالی مناسبی نداشته باشند، نگهداری آنها بسیار مشکل و برخی اوقات خارج از توان مؤسسه دیابت اصفهان است.

عطاری با بیان اینکه با توجه به گسترش این بیماری موسسه‌های دیابت در بیشتر موارد پاسخگوی نیاز‌های این افراد نیستند و بازهم کمک خیران در این عرصه از اهمیت والایی برخوردار است، تاکید کرد: امام جمعه اصفهان و مسئولان استان همواره دقت و توجه خوبی در ارتباط با بیماری دیابت داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته مقرر شده بود که میز دیابت در استانداری اصفهان راه‌اندازی شود، افزود: همچنین مقرر شده است شهرداری اصفهان، مکان‌های مناسبی را در مناطق پانزده‌گانه و برای غربال بیماران دیابتی به موسسه دیابتی اصفهان اختصاص بدهد.

رئیس هیئت مدیره موسسه دیابت استان اصفهان در ادامه چاقی و کم‌تحرکی را عامل این بیماری دانست و گفت: استفاده از فست‌فود‌ها، چاقی و کم‌تحرکی عامل اصلی بیماری دیابت است و این مؤسسه تلاش کرده است تا با اخذ مجوز یک نشریه اختصاصی را  به صورت شایسته، در سطح جامعه معرفی کند.

وی با بیان اینکه تأمین بودجه 10 تا 11 میلیارد دلاری به صورت سالیانه و مبارزه با دیابت برای دولت کاری بس مشکل است، اظهار کرد: همگان باید برای رفع این مشکل دست به دست یکدیگر بدهند.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول