اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

فعالیت 100 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در شهرستان کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از فعالیت 100 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در عزاداری‌های شهرستان کنگان خبر داد.

فعالیت 100 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در شهرستان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی عصر امروز در آیین مراسم عزاداری در بندر کنگان اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی کنگان با همکاری هیئت‌های مذهبی اقدام به برگزاری برنامه‌های عزاداری در مناطق مختلف کنگان کرده است.

وی از فعالیت 100 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در عزاداری‌های شهرستان کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم این برنامه‌ها با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برپایی مراسم عزاداری سید‌الشهدا(ع) در اقصی نقاط شهرستان کنگان خبر داد و ابراز داشت: همانند هر سال پرچم‌های سیاه رنگ عزاداری با اسامی متبرک یا اباعبدالله‌الحسین(ع) و با اباالفضل(ع) و... بر سر در مساجد و خانه‌ها نصب شده و مردم با شور و حال وصف‌ناشدنی به اقامه عزای سرور و سالار شهیدان همت کرده‌اند.

اهرمی تاکید کرد: این ایام بهترین فرصت برای تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) است، قیامی که با خون شهدای کربلا جاودانه شد.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی مستقر در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های زنجیر زن و سینه‌زن از یک طرف و مداحان و سخنرانان از طرف دیگر نسبت به تبیین واقعه عظیم عاشورا و امام حسین (ع) و یاران باوفایش اقدام می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در حسینیه سیدالشهدا (ع) محله حسین‌آباد کنگان خبر داد.

اهرمی اظهار داشت: ماه محرم، ماهی است که ائمة معصومین (ع)، نسبت به اقامه عزای امام حسین(ع) و اشک و گریه بر اباعبدالله(ع) و برپایی مجالس عزاداری سفارش کرده‌اند.

وی یادآور شد: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام‌بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی امام حسین (ع)، نقش اساسی دارد.

این مسئول گفت: یکی از شیوه‌هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته‌اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت‌های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان‌های مناسب است.

وی افزود: هیئت مذهبی انصارالحسین (ع) واقع در حسینیه سیدالشهدا با دعوت حجت‌الاسلام عباسی و مداحی علی بنکی نسبت به برپایی مجالس عزای حسینی اقدام کرده است.

اهرمی اضافه کرد: این هیئت با برپایی مراسم‌هایی از قبیل استقبال از ماه محرم، سینه‌زنی و مداحی، مجالس وعظ و سخنرانی، نسبت به عزاداری و سوگواری دهه اول محرم اقدام کرده است.

انتهای پیام/2451/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول