اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل خواستار شد

خودداری از انجام اعمال انحرافی در عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه عزاداری سیدالشهدا با تحریف‌ها و آسیب‌های جدی مواجه شده است، گفت: در استفاده از آلات لعو ولعب، آلات‌ موسیقی و قمه‌زنی در عزاداری سیدالشهدا خودداری شود.

خودداری از انجام اعمال انحرافی در عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: سرمایه‌های بزرگ معنوی موضوع محرم و ایام عزاداری سید الشهدا است، سرمایه‌ای که برای تربیت و تزکیه جامعه اسلامی از آغاز مورد عنایت و توجه نبی اکرم (ص) و ائمه معصومین بوده است.

وی افزود: ائمه اطهار با اقامه عزای سیدالشهدا در صدد زنده داشتن مسئله عاشورا برآمده و تاکید داشتند تا این مسئله مورد فراموشی واقع نشود لذا همواره از گذشته تا به امروز این امر مورد توجه مسلمین واقع شده است.

روحانی بیان داشت: حضرت علی (ع) نیز بر اقامه عزای سیدالشهدا و تاثیرپذیری از این موضوع در جامعه اسلامی تاکید فراوان داشتند تا مسلمین از این امر بهره برده و این سرمایه را کم نگیرند تا به موازات برکات و سرمایه معنوی سیدالشهدا جامعه اسلامی رشد داشته باشد.

وی اذعان داشت: از گذشته، محرم با تحریف‌ها و آسیب‌های جدی مواجه بوده که یکی از این آسیب‌ها  تحریف مسئله عاشورا است.

امام جمعه بابل تصریح کرد: در این تحریف‌ها، دروغ‌هایی به واقعه کربلا نسبت داده و با تفسیرهای نابه‌جا دگرگونی اساسی در واقعه کربلا ایجاد کردند که این امر ضربات سنگینی بر واقعه کربلا وارد کرده است.

روحانی تصریح کرد: از جمله آسیب‌های محرم مربوط به عزاداری‌ها است،عزاداری‌ها و انجام اعمالی که بیانگر عزاداری سیدالشهدا است مورد هجمه واقع شده و متناسب با شان عزاداری و اهداف و تاثیرگذاری آن نیست.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد بودیم سلسله اموری در این عزاداری‌ها انجام شد مثل استفاده از آلات لهو و لعب،آلات موسیقی، برخی رفتارهایی مثل قمه‌زدن که نه تنها بر منزلت عاشورا نمی‌افزاید موجبات وهم و سستی این مسئله را در اذعان مردم فراهم می‌کند.

روحانی خاطر نشان کرد: عناصر وهابیت و دشمنان اسلام از این صحنه‌ها سوء استفاده کرده و چهره‌های عزاداری عاشورا و سیدالشهدا را مشوش می‌کنند، موضوعی که رهبر انقلاب و مراجع تقلید بارها به آن اشاره کردند مسئله عزاداری امام حسین (ع) و پرهیز از انحراف در این مسئله است.

وی ادامه داد: شایسته است با خلوص در مسئله عزاداری سیدالشهدا از ورود و خواندن صحنه‌هایی که متناسب با فضای عاشورا نبوده و سبب وهم و سستی اذهان عمومی شده پرهیز شود.

روحانی بیان داشت: مداحان و واعظان باید از کتاب‌های معتبر و تفسیرهای دقیقی که در زمینه وقایع عاشورا وجود دارد بهره بگیرند و از انجام برخی رفتارهایی که سبب سستی عزاداری سیدالشهدا و سوء استفاده دشمنان اسلام از این موضوع می‌شود، پرهیز کنند.

امام جمعه بابل گفت: از جمله سیره و سنت مردم که از گذشته تاکنون در عزاداری شاهد هستیم مشارکت همه مردم در برپایی مراسم و مجالس عزاداری  امام حسین (ع) و شرکت در این مراسم‌ها است.

انتهای پیام/86009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول