اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد

اعزام 350 مبلغ به شهرستان‌های اصفهان در دهه نخست محرم

رئیس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: 350 مبلغ در دهه نخست محرم امسال به شهرستان‌های استان اصفهان اعزام می‌شوند.

اعزام 350 مبلغ به شهرستان‌های اصفهان در دهه نخست محرم

حجت‌الاسلام امیر ارزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه امسال برای دهه اول ماه محرم، درخواست مبلغان برای اعزام به نقاط مورد نظر را از طریق سامانه مدیریت تبلیغات اسلامی از پنجم تا دهم آبان ماه انجام داده‌ایم، اظهار کرد: مبلغان با تائید حکم به نقاط مختلف اعزام می‌شوند که در حال حاضر 700 نفر برای 23 استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و 350 مبلغ به شهرستان‌های استان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به شرح وظایف این مبلغان در دهه نخست محرم ادامه داد: مبلغان باید با اقامه نماز جماعت، بیان مسائل شرعی، ارتباط با جوانان و معرفی کتاب ره‌توشه راهیان‌نور که بسیاری از مسائل روز و فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در آن ذکر شده به تحلیل و گفت‌وگو در زمینه مسائل روز با مردم بپردازند.

رئیس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: با توجه به این موضوع که در بسیاری از مناطق استان اصفهان به ویژه در مناطق محروم در تمام ایام سال یک روحانی نیز برای برگزاری نماز جماعت وجود ندارد، تلاش شده است که در محرم امسال  مبلغانی به این مناطق اعزام شوند.

وی اضافه کرد: تبلیغ چهره به چهره با مردم و جوانان، تشکیل حلقه‌های معرفت با نسل نوجوان و جوان، حضور فعال در مدارس و محافل دانش‌آموزی و ارتباط با مردم و حسن ‌معاشرت با آنها از جمله نکات سفارش شده به این مبلغان در دهه نخست محرم است.

ارزانی تاکید کرد: پرهیز از خرافات، خود‌داری از تفرقه و انتشار روحیه امید از وظایف این مبلغان در گسترش فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) است.

وی افزود: دوره‌‌های آموزشی به صورت تخصصی برای مبلغان برگزار شده و مبلغان به محافل فرهنگی و آموزشی، مدارس و مراکز متقاضی اعزام می‌شوند.

رئیس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مبلغان با فعالیت خود درصدد بیان دیدگاه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، بیان سیره فضائل و کرامات اخلاقی پیامبر(ص) و اباعبدلله‌الحسین(ع)، تبیین و تشریح مسائل قیام عاشورا و درس‌آموزی از درس‌های حماسی قیام امام حسین(ع) برای مردم هستند.

وی اظهار کرد: اعزام مبلغان تخصصی در نهاد‌ها و محافل متقاضی با موضوعات خاص و ویژه از جمله کودکان و نوجوانان، خانواده و مشاوره، کلام، عقاید و نقد فرق و ادیان در دهه نخست محرم انجام می‌شود.

انتهای پیام/2301/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول