اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

تمام حیات شیعه به برکت محرم است

امام جمعه چرام گفت: محرم برای شیعیان حکم آب را دارد، همان‌طور که ماهی بدون آب مرده است، شیعه هم بدون محرم مرده است و تمام حیات شیعیان به برکت محرم است.

تمام حیات شیعه به برکت محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم «ایل سوگوار» در چرام ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: از سیدالشهدا (ع) مدد می‌جوییم که توفیق داده تا بتوانیم تا جایی که استطاعت داریم در جهت باشکوه برگزار کردن مراسم عزاداری اقدام کنیم.

امام جمعه چرام با تاکید بر اینکه مداحان و نوحه‌سرایان و خطبا نباید تنها به ذکر مصائب عاشورا بپردازند، خاطرنشان کرد: در ذکر مصائب خاندان اهل بیت (ع) نباید تنها به ذکر مصائب بسنده کرد چرا که آن روی سکه به نقل از حضرت زینب (س) در مجلس یزید جز زیبایی چیز دیگری نیست.

وی در ادامه با اشاره به فضائل امام حسین (ع) و یاران با وفایش، وقایع عاشورا را درس عبرت برای تمام جهانیان بر شمرد و افزود: عاشورا درس عزت و از خودگذشتگی و ولایت‌مداری و ولایت دوستی در راه اعتلای دین مبین اسلام است.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ایل سوگواری در چرام و با بیان اینکه هر چه تجمع بیشتر باشد، عظمت مراسم بیشتر خواهد بود، عنوان کرد: به لطف خدا بتوانیم از برکات این ماه عظیم بهره کافی و وافی را ببریم.

وی افزود: کارهایی که برای اهل بیت (ع) صورت بگیرد، خود اهل بیت کمک خواهند کرد، می‌بینیم که نه گرانی، نه تهدید، نه تحریم و هیچ عامل دیگری نمی‌تواند باعث کمرنگ شدن واقعه عاشورا و کربلا شود.

حجت‌الاسلام طزری خاطرنشان کرد: محرم برای شیعیان حکم آب را دارد، همان‌طور که ماهی بدون آب مرده است، شیعه هم بدون محرم مرده است و تمام حیات شیعیان به برکت محرم است.

خطیب جمعه چرام با تاکید بر اینکه باید ساعات عزاداری مشخص و زمان‌بند باشد، یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که سر و صدای هیئت‌ها و تکایا باعث آزار و اذیت مردم نشود و چیزی که حسین (ع) از ما می‌خواهد این است که روز به روز بر معرفت ما نسبت به اهل بیت (ع) افزوده شود.

انتهای پیام/82002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول