اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اصلاح‌ نژاد وزارت جهادکشاورزی خبر داد

اجرای طرح ملی استفاده از مخازن ژن گاومیش در مازندران

رئیس مرکز اصلاح نژاد و تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: طرح ملی استفاده از مخازن ژن گاومیش در جزیره میانکاله مازندران اجرایی می‌شود.

اجرای طرح ملی استفاده از مخازن ژن گاومیش در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید احمدرضا سیدعلیان ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین ایستگاه تولید و انجماد جنین و اسپرم کشور در روستای کمانگرکلای آمل با اعلام اینکه 75 میلیون راس گوسفند و بز در کشور وجود دارد از وجود هشت میلیون گاو آمیخته و اصیل خبر داد و اظهار داشت: در کشور 480 هزار راس گاومیش، 15 هزار راس شتر و 130 هزار راس اسب دارای مخازن ارزشمند ژنی وجود دارند.

رئیس مرکز اصلاح نژاد و تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه این مخازن ژنی قابلیت جایگزینی با منابع پایان‌پذیر را دارند، اظهار داشت: این مخازن محصولات استراتژیک حوزه دام را تامین می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه تولید 11 میلیون و 300 هزار تن شیر و 980 هزار تن گوشت در برنامه سال‌جاری وجود دارد، اظهار داشت: افق تولید نیازهای کشور تا سال 1404 دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی گاو یکی از طرح‌های کشور برای بهبود شرایط کشور در تولیدات این دام است، یادآور شد: این طرح در سه سال اخیر با توجه به گونه‌های دامی و بر اساس سهمیه‌بندی و شرایط آمایش دامی تهیه شده است.

رئیس مرکز اصلاح نژاد و تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه برنامه‌ای برای گاومیش نیز وجود دارد که با مرکزیت مازندران در سه استان شمالی کشور اجرایی می‌شود، گفت: این طرح در جزیره میانکاله با حضور تعاونی‌های تولید کننده راه‌اندازی می‌شود که هفته گذشته معاونان سازمان‌های جهادکشاورزی این سه استان تفاهمنامه‌ای را در این راستا منعقد کردند تا از این مخازن استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه امروز گاو سیمینتال در کشور بومی شده است و معتقدیم این امر یک عقبه فنی با ارزشی دارد، گفت: کشاورز پیشرو مازندرانی سهم مهمی در این بومی کردن داشته است.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول