اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

الگوی قیام عاشورای امام حسین(ع) سیره نبوی بود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از امام حسین(ع) به عنوان بزرگترین احیاگر امر به معروف و نهی از منکر نام برد و گفت: الگوی قیام عاشورای امام حسین(ع) سیره نبوی بود.

الگوی قیام عاشورای امام حسین(ع) سیره نبوی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در همایش میثاق با سیره نبوی که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار‌ کرد: امام حسین(ع) سیره‌ای دارند که نخست نفی می‌کند و بعد آن را اثبات می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خروج و قیام نهضت ابا‌عبدالله‌الحسین به خاطر این است که جامعه را اصلاح کند و سبک درستی بر جامعه حاکم شود.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه امام اراده اصلاح داشت، گفت: قصد امام(ع) از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گفته وی، معروف یعنی نیکی‌ها و همه آنچه سعادت دنیا و آخرت را تأمین کرده و باعث رشد و تعالی انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه منزلت و جایگاه بشر نزد پروردگار آنقدر والاست که خداوند تمام علوم عالم را در اختیارش قرار داده است، افزود: امام معروف‌ها را گسترش داد و مانع بدی‌ها، زشتی‌ها، پلیدی‌ها و آنچه در شأن بشریت نیست، شد.

وی با بیان اینکه الگو و سیره ‌نبوی انسان را در جایگاه والایی قرار می‌دهد، یادآور شد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی‌ از منکر را در عمل نشان داد و مانع از حذف معروفات و ترویج منکرات به دست سران ظلم بعد از فوت پیامبر اسلام شد.

وی احیای ارزش‌های دینی را مهم‌ترین هدف امام‌حسین(ع) در عاشورا برشمرد و گفت: امام حسین(ع) اصلاح دین جدش را مهم‌ترین هدف خود از این قیام الهی دانست.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: دشمن‌ستیزی و تبلیغ مبانی اسلام به همراه شرح مظلومیت حادثه کربلا از سوی این زن رشید اسلام موجب زنده‌ ماندن این واقعه در طول تاریخ شد.

وی مقام زن در اسلام را والاترین مقام در میان تمام ادیان و مکاتب بشری برشمرد و افزود: زنان مسلمان شریف‌ترین زنان در طول تاریخ هستند که پرورش مردان مسلمان و انقلابی بر عهده آنان بود.

انتهای پیام/79014/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول