اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

برگزاری نمایشگاه جذب سرمایه‌گذاران را به دنبال دارد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی که توانمندی‌های استان را به نمایش می‌گذارد، زمینه جذب سرمایه‌گذاران بیشتری را فراهم می‌کند.

برگزاری نمایشگاه جذب سرمایه‌گذاران را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و تولیدی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: این استان به دلیل ظرفیت‌هایی که دارد محور صنعت قرار گرفته است.

وی افزود: به این ترتیب کارخانجات عظیمی در این استان راه‌اندازی شد و محصولاتی که می‌توانست منطقه را به قبضه خود درآورد تولید شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی این سال‌ها با وجود اینکه استان قزوین پیشرفت‌های خوبی در صنعت داشته اما متأسفانه سرمایه‌گذاری خوبی روی صادرات آن انجام نشده است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به این پیشرفت‌ها امیدواریم تحرک بیشتری در صادرات تولیدات صنعتی استان قزوین را شاهد باشیم.

این مسئول ابراز کرد: استان قزوین جزو پنج استان برتر کشور در زمینه تولیدات صنعتی است اما به دلیل اینکه آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته متأسفانه از برخی از استان‌ها عقب افتاده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که اگر توجه بیشتری به صادرات استان قزوین شود، قطع یقین در آینده‌ای نه چندان دور این استان حرف اول را در صادرات می‌زند.

حسینی خاطرنشان کرد: در گذشته وضعیت صادرات استان قزوین مطلوب نبوده است زیرا بسیاری از کالاهای تولیدی در این استان از استان‌های دیگر کشور صادر می‌شد.

این مسئول عنوان کرد: برای پیشرفت در زمینه صادرات باید در وهله اول منطقه را به خوبی بشناسیم زیرا وقتی نیازها را شناختیم می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری در این عرصه کسب کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صادرکنندگان در پیشرفت صادرات استان قزوین اظهار کرد: صادرکنندگان باید سعی کنند نیازهای کشورهای منطقه را به خوبی شناسایی کنند تا بتوانند سرمایه‌های خود را در بخش‌های مناسب که سودآوری لازم را برای آنان دارد، هزینه کنند.

حسینی تصریح کرد: اگر فکر و اندیشه مسئولان به سمت حذف درآمدهای حاصل از نفت متمرکز شود، توجه به تولید و صادرات بیش از پیش می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به این ترتیب سرمایه‌گذاران روی صنعت سرمایه‌‌گذاری بیشتری کرده و محصولات خود را با کیفیت بالا و به منظور صادرات به کشورهای دیگر تولید می‌کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با در پیش گرفتن صادرات غیرنفتی صنعت رشد بیشتری پیدا می‌کند و به تبع آن اشتغالزایی نیز افزایش می‌‌یابد.

حسینی بیان کرد: مسئولان صنعت و بازرگانی کشور باید شرایطی را فراهم کنند تا صادرکنندگان با صرف هزینه‌های کمتر نیازهای بازارهای کشورهای همسایه را شناسایی کرده و سپس به صادرات اقدام کنند.

این مسئول خطاب به صادرکنندگان متذکر شد: صادرکنندگان نباید فقط به فکر امروز باشند بلکه باید اجناس باکیفیت صادر کنند چراکه در بحث صادرات آبروی صنعت کشور در میان است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با صادرات کالاهای باکیفیت به کشورهای دیگر می‌توانیم ثابت کنیم که صنعت ایران صنعتی باکیفیت است تا تقاضا برای تولید ایرانی نیز افزایش یابد.

حسینی با اشاره به تأثیرات مثبت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی عنوان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌هایی که توانمندی‌های صنعتی و صادراتی استان قزوین را به نمایش می‌گذارد، شناخت سرمایه‌گذاران نسبت به این حوزه‌ها افزایش می‌یابد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین سرمایه‌گذاران با مشاهده این توانمندی‌ها سرمایه‌های خود را به سمت صنعت استان قزوین سوق می‌دهند.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول