اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کردستان خبر داد

تسهیل صدور مجوزهای سرمایه‌گذار خارجی در کردستان

مدیرکل اقتصاد و دارایی کردستان گفت: اگر سرمایه‌گذاران ترک بخواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، مجوز این سرمایه‌گذاری را با امضای وزیر اقتصاد برایشان خواهیم گرفت.

تسهیل صدور مجوزهای سرمایه‌گذار خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین دهقانی ظهر امروز در دیدار سرکنسول ترکیه در ارومیه با مدیران اقتصادی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بحث جلب و جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم استان است.

وی تصریح کرد: سازمان اقتصاد و دارایی استان در تحت پوشش قراردادن سرمایه‌گذار خارجی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار خارجی در ایران باید از وزارت اقتصاد مجوز بگیرد، خاطرنشان کرد: امید است که در نتیجه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و صدور مجوزها هر چه سریع‌تر اجرایی شود و وارد فاز عملیاتی شویم.

دهقانی تصریح کرد: در اثر این نشست‌های تخصصی اگر سرمایه‌گذار ترک بخواهد در ایران سرمایه‌گذاری کند مجوز این سرمایه‌گذاری را با امضای وزیر اقتصاد برایش می‌گیریم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان در ادامه بیان‌ داشت: قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی قانون کاملی است که تحت نظارت دولت جمهوری‌اسلامی ایران به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان کردستان در مرکز خدمات فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت پکیج در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه قرار می‌گیرد، افزود: این امر برای این است که دسترسی به چارچوب‌های قوانین جمهوری‌ اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی راحت‌تر باشد.

این مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم این جلسات خروجی داشته باشد و راه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران، استان کردستان و کشور ترکیه هموار شود.

سرکنسولگری ترکیه در شهرستان ارومیه هم در ادامه این سخنان گفت: من آماده همکاری هستم و هر کاری که از دستم بر بیاید انجام می‌دهم، کشور ترکیه آماده همکاری در کل زمینه‌ها است.

مهمت بولوت در پایان بر روابط اقتصادی، فرهنگی و ورزشی استان کردستان و ترکیه تأکید کرد و گفت: کشور ترکیه هم با استان کردستان و هم استان‌های کرمانشاه و همدان رابطه برقرار می‌کند.

انتهای پیام/79014/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول