اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه فجر فارس:

بودجه‌ریزان به آموزش و پرورش نگاه سرمایه‌گذاری داشته باشند

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس گفت: بودجه‌ریزان به جای آن که به آموزش و پرورش نگاه سرمایه‌گذاری داشته باشند به آن نگاه هزینه‌کردی دارند و تا این نگاه سیطره داشته باشد توفیقی در بحث تربیت نسل آینده حاصل نمی‌شود.

بودجه‌ریزان به آموزش و پرورش نگاه سرمایه‌گذاری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرگرد محمدجعفر دوستدار در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: یکی از نقائصی که در فعالیت مجموعه‌های تربیتی وجود دارد غفلتی بوده که در برخی حوزه‌ها وجود داشته و لازم است این مجموعه‌ها دست به دست یکدیگر داده و برای موفقیت در مسائل تربیتی اقدام به غفلت‌زدایی کنند.

وی که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی سخن می‌گفت، افزود: سال‌ها پیشتر مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم با عناوینی مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ... هشدار دادند اما در برخی حوزه‌ها از فعالیت متمرکز غفلت شد.

دوستدار ادامه داد: آنچه در حوزه جنگ نرم انجام گرفت بیشتر در لایه سیاسی و اجتماعی و قدری در لایه فرهنگی بود و از لایه تربیتی و فکری این جریان شوم غفلت شد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم در کف حیاط مدرسه اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: غفلت دیگری که رخ داد غفلت از اهمیت آموزش و پرورش در پروسه مقابله با جنگ نرم بود.

دوستدار خاطرنشان کرد: شهید مطهری که کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را نگاشته بر اهمیت این موضوع واقف بود و از نگارش کتاب «داستان راستان» برای نوجوانان و دانش‌آموزان غفلت نکرد در حالی که برخی نگارش این کتاب برای استاد مطهری با آن وسعت دانش را کسر شأن ‌می‌دانستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه فجر فارس تصریح کرد: حضرت امام (ره) بیان می‌کردند که «مدارس را دریابید، دوره مدارس مهم‌تر از دانشگاه است و رشد عقلی بچه‌ها در مدرسه شکل می‌گیرد».

دوستدار بیان کرد: تصمیم‌گیران و بودجه‌ریزان نیز به جای آن که به آموزش و پرورش نگاه سرمایه‌گذاری داشته باشند به آن نگاه هزینه‌کردی دارند و تا این نگاه سیطره داشته باشد توفیقی در بحث تربیت نسل آینده حاصل نمی‌شود.

وی ابراز داشت: غفلت از حرکت سازمان یافته و تشکیلاتی؛ دیگر نقصی است که در مقابله با جنگ نرم به چشم می‌خورد.

دوستدار در ادامه گفت: انقلاب ما مرهون و مدیون مساجد است اما پس از انقلاب تا حد بسیاری از مساجد غفلت کردیم و آن شور و نشاط مردمی و انقلابی مساجد استمرار نیافت تا به مسجد طراز اسلامی دست پیدا کنیم.

وی ابراز داشت: تاثیری که مسجد می‌تواند بر تربیت نوجوانان داشته باشد قابل توصیف نیست و اگر مسجد، مدرسه و منزل در کنار یکدیگر قرار گیرند فضائل اخلاقی در فرد نهادینه می‌شود.

دوستدار در ادامه به بصیرت، مسئولیت‌پذیری، مسجدی و اهل مطالعه بودن شهید حسین فهمیده اشاره کرد و افزود: شهید فهمیده حاصل تربیت صحیح اسلامی بود.

فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی فارس در بعد علمی، برگزاری لیگ علمی، آموزش رباتیک و زیر پوشش قرار گرفتن 6 هزار دانش‌آموز این استان در طرح آیه‌های تمدن دیگر موردی بود که وی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: 15 هزار دانش‌آموز از 439 مدرسه در کار بهسازی مدارس و فعالیت‌های جهادی و یک‌هزار و 400 نفر در طرح ولایت شرکت کردند.

انتهای پیام/ 2448/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول