اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین اداره کل بهزیستی و دادگستری قزوین

خدمات حقوقی به مددجویان بهزیستی قزوین ارائه می‌شود

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی و دادگستری استان قزوین در زمینه ارائه خدمات حقوقی، روان‌شناختی و مددکاری به مددجویان بهزیستی منعقد شد.

خدمات حقوقی به مددجویان بهزیستی قزوین ارائه می‌شود

حسین افشار مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری استان قزوین برای ارائه خدمات مددکاری، روان‌شناختی و حقوقی با هدف مداخله سریع و به موقع در بحران، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت روان مددجویان بهزیستی بسته شد.

وی افزود: اداره کل بهزیستی قزوین این تفاهم‌نامه را با هدف برطرف کردن مشکلات حقوقی مددجویان و پیشگیری از مبتلا شدن آنان به آسیب‌های اجتماعی منعقد کرده است که امیدواریم رضایت آنان در این خصوص جلب شده باشد.

مدیرکل بهزیستی قزوین بیان کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی مشترک و ارائه دوره‌های آموزشی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های ناشی از معلولیت به مددجویان بهزیستی و انجام برنامه‌ریزی مدون اداره کل بهزیستی و دادگستری قزوین به منظور پیشگیری از شیوع انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه از موضوع‌های انعقاد این دو نهاد در این تفاهم‌نامه است.

افشار مقدم همکاری مستمر در خصوص اجرایی شدن سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، برنامه کنترل و کاهش معلولیت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه و تأسیس مرکزی با شرایط حفاظتی از سوی دستگاه‌های مرتبط و موظف به منظور ساماندهی بیماران روانی و محجورین مجرم و خطرناک را از تعهدات مشترک بین اداره کل بهزیستی و دادگستری استان قزوین در تفاهم‌نامه فوق عنوان کرد.

این مسئول اضافه کرد: همکاری در خصوص تصویب، اصلاح، ارتقا و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با رویکرد پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و حمایت از حقوق معلولان در مراجع قضایی از دیگر تعهدات مشترک بین اداره کل بهزیستی و دادگستری استان قزوین در این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی به صورت مستمر و تکمیلی برای افراد در آستانه ازدواج، آسیب‌دیده، در معرض آسیب، معلولان و خانواده‌های آنان و زوجین پس از طلاق از جمله تعهدات اداره کل بهزیستی استان قزوین در این تفاهم‌نامه است.

افشار مقدم اذعان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین در این تفاهم‌نامه موظف شده تا زنان، دختران و کودکان نیازمند دریافت خدمات حقوقی را به دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری ارجاع دهد و همچنین نسبت به پذیرش و ساماندهی معلولان یا افراد بی‌سرپرست در مراکز غیردولتی تابعه سازمان اقدامات لازم را انجام بدهد.

این مسئول اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین طبق این تفاهم‌نامه تیم تخصصی مداخله کاهش طلاق را در دادگستری و شورای حل اختلاف مستقر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: اداره کل بهزیستی این استان در این تفاهم‌نامه متعهد شده زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی که متهم، مجرم، معتاد، بیمار روانی و مبتلا به ایدز و بیماری‌های خطرناک نباشد را مورد پذیرش و ساماندهی قرار دهد.

وی ابراز داشت: ارائه خدمات مداخله‌ای از طریق اورژانس اجتماعی به افرادی که در شرایط بحرانی مانند خودکشی، کودک‌آزاری، همسرآزاری و کودکان خیابانی هستند از دیگر تعهدات این اداره کل در این تفاهم‌نامه است.

افشار مقدم حمایت‌های قانونی از بهزیستی در ترخیص بیماران روانی مزمن، کم توان ذهنی، سالمندان و معلولان، استفاده از نظر کارشناسان بهزیستی در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی برای کارشناسان بهزیستی و تسهیل در دعاوی قضایی و حقوقی جامعه هدف بهزیستی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله تعهدات دادگستری استان قزوین در این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی قزوین اضافه کرد: ارجاع افراد متقاضی طلاق به مرکز کاهش طلاق بهزیستی، حمایت قانونی و قضایی از مددکاران بهزیستی و همکاری با دفتر حقوقی بهزیستی و شناسایی کارشناسان حقوقی این دفتر از دیگر تعهدات دادگستری قزوین در تفاهم‌نامه فوق است.

افشار مقدم عنوان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین در راستای افزایش سلامت روان افراد جامعه و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مددجویان بهزیستی در جامعه تلاش مضاعفی کرده است تا بتواند برای تحقق این اهداف تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری این استان منعقد کند.

انتهای پیام/2667/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول