اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

سامان‎دهی امور معلولان از اولویت‎های سازمان بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: سامان‎دهی امور معلولان از اولویت‎های سازمان بهزیستی است و باید به آن توجه شود.

سامان‎دهی امور معلولان از اولویت‎های سازمان بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، دوره آموزشی طبقه‎بندی بین‎المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت (ICF)، با حضور کیوان دواتگران مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور تشکیل شد.

در این دوره آموزشی که معاون توان‎بخشی بهزیستی استان سمنان نیز حضور داشت، مباحثی در خصوص طبقه‎بندی انواع ناتوانی‎ها و معلولیت‎ها به بیش از 40 نفر از دبیران و کارشناسان عضو کمیسیون‎های پزشکی استان سمنان تدریس شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان رسالت توان‎بخشی را تشخیص صحیح معلولیت‎ها از سوی کارشناسان عنوان کرد و گفت: دوره ICF در همین راستا و با همین نگرش برپا شده و این حقی است که معلولان آن را مطالبه می‎کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین علی پهلوان، نقش دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور را در پیمودن این مسیر و برداشتن گام‎های مؤثر علمی مطلوب ارزیابی کرد.

وی احساس مسئولیت متخصصان و دست‎اندرکاران این حوزه را در سامان‎دهی امور و جلسات متناوب استان سمنان مهم دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون گام‎های عملیاتی خوبی برداشته شده و تا امروز بسترهای مناسبی مهیا شده است.

پهلوان ضمن گسترده خواندن فعالیت‎های بهزیستی در حوزه توان‎بخشی و معلولان اعلام داشت: معاونت توان‎بخشی با پشتوانه علمی خوبی که دارد، در این عرصه با همدلی همه مسئولان ذیربط، کارهای مهمی را برای 10 هزار معلول استان سمنان انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی سمنان ضمن اشاره به راه‎اندازی بنیاد ژنتیک در آینده‎ای نزدیک، ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد معلولیت‎های مادرزادی در سطح استان سمنان نباشیم.

انتهای پیام/2249/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول