اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 آبان ماه

طرح مراقبان در منزل برای مددجویان بهزیستی سمنان آغاز می‎شود

طرح مراقبان در منزل از 15 آبان ماه برای مددجویان بهزیستی استان سمنان آغاز می‎شود.

طرح مراقبان در منزل برای مددجویان بهزیستی سمنان آغاز می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، دوره آموزشی طرح مراقبان در منزل با 20 مراقب، کار خود را از یکم آبان ماه آغاز کرده و به مدت دو هفته ادامه دارد.

اعظم نقیبی، معاون توان‎بخشی بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه افراد حاضر در این طرح، آموزش‎های لازم در خصوص مراقبت از جامعه هدف را فرا می‎گیرند، خاطر نشان کرد: هر مراقب روزی شش ساعت به مراقبت از دو فرد معلول (هر فرد سه ساعت) اعم از معلول جسمی - حرکتی، اعصاب و روان، سالمند و معلول ذهنی در منزل می‎پردازد.

معاون توان‎بخشی بهزیستی استان سمنان تعداد مددجویان انتخابی را 80 نفر عنوان کرد و افزود: از نیمه آبان ماه مراقبان کار خود را آغاز کرده و تمام فعالیت‎های فراگرفته و مراقبت‎های پزشکی را برای مددجویان به کار می‎گیرند.

وی اجرای این طرح را به صورت پایلوت در دو شهرستان اعلام کرد و بیان داشت: مرکز خادم الحسنین مهدیشهر و مرکز کیهان شهرستان سمنان مجریان این طرح هستند و افراد واجد شرایط پس از گزینش‎های اولیه از طریق فراخوان در این کلاس‎ها حضور دارند.

نقیبی تکریم مددجویان و رسیدگی به مشکلات آن‎ها را یکی از برنامه‎های توان‎بخشی عنوان کرد و گفت: در این طرح افراد پس از آموزش‎های لازم، سازمان بهزیستی را در رسیدن به اهداف خود یاری می‎رسانند.

معاون توان‎بخشی بهزیستی استان سمنان در پایان اظهار امیدواری کرد که در صورت موفقیت در اجرا، این طرح در سایر شهرستان‎ها هم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول