اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر:

300 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در بردسیر معدو‌م شد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: 300 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان بردسیر ضبط و معدو‌م‌سازی شد.

300 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در بردسیر معدو‌م شد

محمدحسین شهریارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر از کشف و معدوم‌سازی 300 کیلوگرم انواع مواد خام دامی غیربهداشتی در 6 ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: از مجموع یک هزار و 740 مورد بازدید که کارشناسان این شبکه در سطح شهرستان بردسیر و در 6 ماه نخست سال جاری به عمل آوردند، این مقدار مواد خام غیربهداشتی کشف شد که همگی آنها معدوم شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر با تأکید بر لزوم حفظ بهداشت گوشت و فرآورده‌های خام دامی، یادآور شد: با توجه به اهمیت بازرسی انواع فرآورده‌های خام دامی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از همشهریان عزیز درخواست می‌کنیم برای خرید فرآورده‌های دامی حتما به تاریخ تولید و انقضا توجه لازم را داشته باشند.

شهریارزاده اضافه کرد: این بازدید شامل قصابی‌ها، فروشگاه‌های عرضه مرغ و ماهی، رستوران‌ها، کبابی‌ها، سردخانه‌ها، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی بود.

وی دلیل اصلی لزوم انجام کشتار دام در کشتارگاه‌ها را پیشگیری از گسترش احتمالی بیماری‌های مشترک مهمی چون تب کریمه کنگو دانست و ابراز داشت: طی این 6 ماه، 128 کیلوگرم فرآورده دامی سبک و سنگین شامل 60 کیلوگرم گوشت گاو و مقدار 68 کیلوگرم گوشت گوسفند از چرخه مصرف حذف شدند که همگی آنها معدوم شدند.

وی در پایان از شهروندان درخواست نمود مواد خام دامی مصرفی مورد نظر خود را حتما از مغازه‌های مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر با شماره تلفن 5220119-0342 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/2446/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول