اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی گیلان:

مراکز عرضه غیربهداشتی دام گیلان پلمب می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: مراکز عرضه غیربهداشتی دام گیلان برای عرضه دام در روز عید قربان پلمب می‌شوند.

مراکز عرضه غیربهداشتی دام گیلان پلمب می‌شوند

سهراب عاقبتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عرضه گوسفند زنده و کشتار آن در روز عید قربان و فعالیت این مراکز در استان، اظهار داشت: مراکز غیربهداشتی باید پلمب شوند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان، با بیان اینکه هر گونه کشتار دام باید در کشتارگاه‌ها انجام شود، تصریح کرد: کشتار خارج از دام تنها در روز عید قربان انجام می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه مراکز عرضه غیربهداشتی دام مورد تأیید دامپزشکی استان نیست، خاطرنشان کرد: امسال با هماهنگی شهرداری رشت یک مرکز خدمات عرضه دام در نظر گرفته می‌شود تا همه به صورت متمرکز اقدام به ارائه خدمات کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال مرکز عرضه دام در جاده جیرده رشت دایر می‌شود، گفت: بازرسی قبل از کشتار دام توسط کارشناسان و بازرسان در این مرکز صورت می‌گیرد.

عاقبتی، تلفن گویای 1512 مرکز استان و 3226516-0131 را برای پاسخگویی به هر گونه پرسش‌ها و مشاوره بهداشتی دامپزشکی برای ذبح دام در روز عید قربان را اعلام کرد.

این مسئول یکی از عملکردهای دامپزشکی نظارت بر نحوه توزیع دام‌ ذبح شده در روز عید قربان بین مراکز خیریه مانند پرورشگاه، آسایشگاه معلولان و... عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان، با تصریح بر اینکه سال گذشته مقدار زیادی از لاشه‌های گوسفند به دلیل نگهداری غیربهداشتی در مراکز خیریه معدوم شده بود، یادآور شد: امسال لاشه‌های گوسفند به صورت بسته‌بندی نگهداری می‌شوند.

وی از خریداران دام زنده در روز عید قربان خواست به مراکز مورد تأیید دامپزشکی استان مراجعه کنند که دام‌های سالم داشته باشند.

عاقبتی، بیماری تب کریموکنگو را یکی از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان عنوان کرد و متذکر شد: مردم برای خرید دام زنده با مشاوران دامپزشکی گیلان مشورت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تب‌ کریموکنگو بیماری مشترک بین دام و انسان است که در دام درمانی وجود ندارد و در انسان نیز در مراحل اولیه قابل پیشگیری است بنابراین خریداران با تماس تلفن‌های مذکور و استفاده از نظرهای کارشناسان در مراکز خرید و عرضه دام زنده از سلامت دام مطمئن شوند.

انتهای پیام/2300/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول