اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در خمام هشدار داد

احتمال غیربهداشتی شدن چاه‌های حلقه‌ای در خمام/روستاییان آب مصرفی را بجوشانند

نماینده عالی دولت در خمام نسبت به احتمال غیربهداشتی شدن چاه‌های حلقه‌ای در این شهر هشدار داد.

احتمال غیربهداشتی شدن چاه‌های حلقه‌ای در خمام/روستاییان آب مصرفی را بجوشانند

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حسین ذاکراستقامتی بعد از ظهر امروز در نشست فوق‌العاده در بخشداری خمام با حضور دهیاران روستاها و مسئولان خانه‌های بهداشت موضوع آخرین وضعیت روستاهایی که آب شرب آشامیدنی آنها از حلقه‌ چاه‌های سنتی تأمین می‌شود را مورد بررسی قرار داد.

وی، لزوم بهره‌گیری چاه‌های حلقه‌ای روستاهای فاقد آب شرب بهداشتی از محلول پرمنگنات برای میکروب‌زدایی و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند وبا و اسهال را مورد تأکید قرار داد.

این مسئول، با اشاره به مسئله طغیان رودخانه‌های سطحی، اظهار کرد: با بالا آمدن آب‌های سطحی احتمال غیربهداشتی شدن چاه‌های حلقه‌ای برای روستاییان متصور است که باید تمهیداتی در این ارتباط اتخاذ شود.

وی اطلاع‌رسانی دقیق به مردم منطقه را مورد تأکید تمام مسئولان امر قرار داد و افزود: همه باید با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم برای بهره‌گیری از پرمنگنات و کلر به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی مانند اسهال و وبا و جوشاندن آب برای مصارف آشامیدن آن، همکاری لازم را داشته باشند.

ذاکر استقامتی، ادامه داد: دهیاران نیز باید همکاری مسئولان خانه‌های بهداشت ضمن بازدید میدانی، میزان مورد نیاز پرمنگنات برای چاه‌های حلقه‌ای را برآورد کرده و سریعاً لیستی تکمیلی برای اعلام نیاز به اداره‌ آب و فاضلاب روستایی شهرستان رشت به بخشداری خمام ارسال کنند.

وی، با بیان اینکه باید به روستاییانی که چاه‌های آب شرب آنها دچار آبگرفتگی شده است، اطلاع‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: این روستاییان باید آب مصرفی مورد نیاز خود را برای جلوگیری از هرگونه بیماری احتمالی، پس از جوشانیدن مورد استفاده قرار دهند.

نماینده عالی دولت در خمام، یادآور شد: علاوه بر تست وضعیت آلودگی چاه‌ها، نسبت به نصب علائم هشدار دهنده برای جلوگیری از مصرف آب چاه‌های آلوده اقدام‌های لازم باید صورت گیرد.

انتهای پیام/2300/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول