اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سپاه آباده و اراک صورت گرفت

متلاشی شدن شبکه گسترده کلاهبرداری پیامکی در آباده

شبکه گسترده کلاهبرداری پیامکی در یک عملیات مشترک توسط نیروهای امنیتی سپاه آباده و اراک متلاشی شد.

متلاشی شدن شبکه گسترده کلاهبرداری پیامکی در آباده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه آباده استان فارس، حدود سه هفته پیش پیامی با عنوان «صیغه و عقد موقت، در صورت تمایل عدد هفت را به همین شماره ارسال کنید، قیمت 90 هزار تومان 1269---0910»، بر روی تلفن‌های همراه شهروندان آباده‌ای دریافت شده بود.

پس از ارسال عدد هفت پیامک‌های دیگری از طرف این شماره با عنوان «عابربانک 2457-------6277 / به‌نام س - ش /50 هزار تومان و واریز 40 هزار تومان حضوری دریافت می‌شد.

پس از اینکه متقاضیان 50 هزار تومان را به حساب عابربانک «س - ش» کارت به کارت می‌کردند، دیگر خبری از وی نمی‌شد.

چنانچه متقاضیان قبل از واریز وجه از او درخواست می‌کردند که باید شما را حضوری ببینیم وی پاسخ می‌داد متاسفم هر وقت 50 هزار تومان را واریز کردی آدرس و شماره تلفن را می‌دهم.

این فرد در بیان مشخصات خود به متقاضیان با ارسال پیام‌های تحریک‌آمیز موفق می‌شد طعمه‌های خود را فریب داده و آنان را وادار کند تا 50 هزار تومان را به حسابش واریز کنند.

این شخص موفق شده بود در اراک حساب عابربانک به‌نام «س – ش» فرزند حجت‌الله را افتتاح و سیم‌کارت مربوطه را به‌نام وی خریداری کند تا واریز کنندگان وجه به او شک نکنند و فکر کنند با یک خانم جوان سروکار دارند.

پس از شکایت برخی از فریب خوردگان موضوع در دستور کار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آباده و مسئولان امنیتی سپاه این شهرستان قرار گرفت.

با توجه به اینکه رد ارسال کننده پیام در اراک گرفته شده بود، با هماهنگی و به کمک مسئولان امنیتی سپاه اراک «س - ش» در 14 مهر ماه جاری در این شهر دستگیر شد.

پس از تحقیقات اولیه مشخص شد وی با گم کردن شناسنامه خود در دو سال پیش طعمه شخص دیگری واقع شده بود و کلاهبردار اصلی با شناسنامه او خط اعتباری خریداری و حساب بانکی افتتاح کرده بود.

با انجام اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی سرانجام مردی به‌نام «ح - ش» 30 ساله اهل و ساکن اراک، مجرد با شغل آزاد دستگیر شد و به کلاهبرداری گسترده خود اعتراف کرد.

وی پیامک‌های انبوهی به استان‌های همدان، قم، تهران، آذربایجان غربی، فارس، یزد، کرمان و ..... ارسال کرده و به صورت انبوه (میلیاردی) 50 هزار تومان از سراسر کشور به حساب او واریز شده بود که این واریز وجه هم‌اکنون ادامه دارد.

متهم با اخذ نیابت قضایی پس از دستگیری در اراک به دستور دادستان آباده، به این شهرستان منتقل شد و پرونده وی در دادستانی آباده در حال پیگیری و متهم به تمام کلاهبرداری‌های خود اعتراف کرده است.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول