اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان هشدار داد

افزایش کلاهبرداری از طریق دستگاه کارت‌خوان

رئیس پلیس آگاهی کرمان گفت: کلاهبرداری از طریق جعل رسید دستگاه کارت‌خوان در مغازه‌ها به شدت رواج دارد.

افزایش کلاهبرداری از طریق دستگاه کارت‌خوان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هوشنگ پور‌رضا‌قلی امشب در همایش اصناف و امنیت به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در جامعه کلاهبرداری‌های نوپدیدی به وجود آمده که مرتبط با توسعه و فناوری است و جامعه ما همانند دیگر جوامع پیشرفت فناوری را در دستور کار خود دارد.

وی افزود: یکی از کلاهبرداری‌هایی که در حال حاضر در جامعه به شدت رواج دارد از طریق جعل رسید دستگاه کارت‌خوان در مغازه‌ها است.

رئیس پلیس آگاهی کرمان گفت: این کلاهبرداران با ورود به مغازه مورد نظر در مرحله اول یک خرید کامل متعارف و معمولی ‌و کم مبلغ را انجام می‌دهند و با مهارت‌های‌ مربوط به جعل اسناد رسید دریافتی را با مبلغ بالا تغییر می‌دهند.

وی بیان کرد: این نوع کلاهبرداری در سراسر کشور رایج است و این مسئله هم در کرمان مشاهده شده است.

از قشر تحصیل کرده تا بی‌سواد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند

رئیس پلیس آگاهی کرمان گفت: در کلاهبرداری‌های موسوم به کارت به کارت، هیچ شغلی اعم از خدماتی، صنعتی، توزیعی، تجاری از آن نمی‌تواند قائل باشد و جزو اهداف این گروه‌ها قرار دارند.

پور‌رضا‌قلی متذکر شد: در این نوع کلاهبرداری از بالاترین سطح تحصیلاتی جامعه ما قربانی می‌گیرد تا فردی که برا‌ی انجام کارهای روزمره‌ از مهر یا اثر انگشت استفاده می‌کند.

تنها 16 میلیون سیم کارت در کشور دائمی است

این مسئول بیان کرد: پلیس بر اساس پرونده‌های کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور به این نتیجه رسیده که قربانی حداقل باید پنج خطا را انجام دهد تا این کلاهبرداری محقق شود.

وی گفت: نخستین خطا مذاکره منجر به ایجاد تعهد مالی و تعهد کاری با فردی که نمی‌شناسیم اتفاق می‌افتد.

پور‌رضا‌قلی اظهار داشت: ما در کشور حدود 83 میلیون سیم کارت فعال تلفن همراه داریم که فقط 16 میلیون آن دائمی است و این سیم کارت‌ها با هویت مجهول، جعلی و ... فعال می‌شوند و با این شماره‌ها با قربانی‌ها تماس می‌گیرند.

وی بیان داشت: خطای دوم قربانی کلاهبرداری کارت به کارت واگذاری رمز اول و دوم کارت خود در همان مذاکره تلفنی با همان فرد ناشناس است و خطای سوم رفتن کنار دستگاه عابر بانک است.

رئیس پلیس آگاهی کرمان اظهار داشت: وارد کردن کارت به دستگاه عابر بانک‌ و خطای پنجم تغییر زبان از فارسی به انگلیسی است.

پوررضاقلی در پایان اذعان کرد: بعضی سرقت‌ها به دلیل غفلت خود شهروندان است که حتی در بعضی از مواقع افرادی به غیر از سارق‌ها را وسوسه به جرم می‌کند.

انتهای پیام/80018/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول