اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع مردم خلخال عنوان شد

خاطرات شنیدنی آیت‌الله نوری‌همدانی از تبعید به خلخال در دوره ستمشاهی

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرات جالب و شنیدنی خود را از تبعید به خلخال در دوره ستمشاهی به مردم این شهرستان بازگو کرد.

خاطرات شنیدنی آیت‌الله نوری‌همدانی از تبعید به خلخال در دوره ستمشاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی دوشنبه‌شب در مراسم استقبال از محرم خلخال، در جمع مردم این شهرستان گفت: انقلاب شما انتظار ظهور است.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع ادامه داد: رشد بیدارگری‌ها خبر از ریزش پایه‌های استکبار و جهانی شدن اسلام ناب و نبوی است.

وی با اشاره به زحمات ارزشمند امام خمینی (ره) در هدایت و حمایت برای پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت رهبر کبیر انقلاب را در جهت حفظ دین، مبارزه با خوی استبدادی مستکبران جهان عنوان کرد.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: ما باید قدردان حکومت باشیم و حکومت را تنها نگذاشته و از آن حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهضت رهایی بخش حضرت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: این نهضت ریشه در نهضت اولیا و انبیا داشته و از نهضت خونبار امام حسین (ع) نشأت گرفته است.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع با تأکید بر حفظ دستاوردهای امام راحل و گسترش بیداری اسلامی و بیداری‌گری، بیان داشت: تا ابوجهل‌ها، ابوسفیان‌ها و ابولهب‌ها از بین نروند و ریشه‌کن نشوند، حکومت صالح به وجود نمی‌آید.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: حرکت مبارزه‌طلبانه امام راحل با استکبار در راستای تشکیل حکومت صالح و برانداختن ظلم و بیداد از جامعه آن زمان بوده است.

وی با اشاره به رسالت بزرگ امام خمینی (ره) و مبارزه با استعمار و استبداد، عنوان داشت: امام خمینی (ره) حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را نابود و حکومتی بر پایه عدل و داد و منویات اولیای الهی جاری ساخت.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، با تأکید بر مطالعه وصیتنامه الهی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) به جمع حاضر، متذکر شد: در مجموعه کتاب‌های صحیفه نور و دفتر تبیان و وصیتنامه امام راحل، روحیات، تلاش‌ها و حرکت‌های ارزنده امام راحل در پیشبرد معنوی دین اسلام نگاشته شده که مطالعه این آثار بهترین راهگشا در مسائل اسلامی، دینی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به داشتن چشم طمع دنیای استکبار همچون روسیه، انگلستان، آلمان و سایر دول غرب و شرق به ایران اسلامی، گفت: قدرت استبداد در دوران ستمشاهی بیشتر بر مردم ایران فشار می‌آورد و از سال 1332 تا 1357 مردم ایران بیشترین هجمه‌های استبدادی و استکباری را تحمل کردند و امام راحل (ره) نجات‌بخش این مردم از چنگال استکبار و استبداد بود و اکنون نیز در زیر لوای رهبر معظم انقلاب در حرکت هستیم و این انقلاب اسلامی انتظار ظهور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اولیای الهی نیز در اولین حرکت خود سراغ حکومت‌ها رفتند و حرکت به سوی اصلاح جامعه و تشکیل حکومت صالح در برنامه همه اولیا و انبیا وجود داشته و امام خمینی (ره) نیز در این وادی قدم نهاد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، توجه به هشت سال جنگ تحمیلی و ثمره خون شهدا و دستاورد امام راحل را بر همگان توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ‌در مراسم استقبال از محرم خلخال مداحان به نوحه‌سرایی پرداختند و جمع حاضر با سینه‌زنی به استقبال ماه محرم ماه عزای حسینی رفتند.

* آیت‌الله نوری همدانی: محبت مردم خلخال را هرگز فراموش نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرجع عالیقدر جهان تشیع خطاب به اهالی خلخال گفت: محبت مردم خلخال را هرگز فراموش نمی‌کنم.

وی با اشاره به یک دوره زندگی در تبعید خود در شهرستان خلخال در دوره ستمشاهی، گفت: مردم خلخال در دوره ستمشاهی در حالی که شهربانی وقت مردم را از هرگونه تماس با بنده منع کرده بود، بسیار مناسب و قابل توجه با من ارتباط داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: وقتی از شهر قم به خلخال تبعید شدم در اولین لحظه بنده را به عکاسخانه برده و بلافاصله چندین عکس از من تهیه کردند و مأمور وقت بنده را تحویل مقامات شهربانی آن زمان داد.

وی ادامه داد: به لحاظ شرایط خاص تبعید هر روز مجبور بودم دفتر شهربانی را امضا و بعضی وقت‌ها نیز خودشان دفتر را برای امضا نزد بنده می‌آوردند. بنده بعد از چند روز به دیدار آیت‌الله هبت‌الله یکتایی، یکی از روحانیون عالیقدر شهر خلخال رفته و از حمایت‌های معنوی وی در طول زمان تبعید بهره بردم.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع به زمان تبعید خود و اوقاتی که برای سرودن شعر در خصوص خلخال گذرانده اشاره کرد و گفت: زمان تبعید فرصت مناسبی بود تا بنده در اوقات فراغتم به سرودن اشعاری بپردازم.

وی با قرائت چندین بیت شعر در خصوص اهداف امام راحل و رسیدن به پیروزی در خصوص خلخال گفت:

غریب شهر خلخال   مکن باور که بدحالم

زکار خویش خوشحالم   هدف نزدیک می‌گردد

در تمام ابیاتی که آیت‌الله نوری همدانی در جمع مردم خلخال قرائت کرد، مصراع «هدف نزدیک می‌گردد» به مراتب تکرار شده و این گویای نزدیک شدن به پیروزی انقلاب اسلامی و نجات مردم از چنگال استکبار بود.

انتهای پیام/62008/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول