اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری کانون در هفته پدافند غیر عامل

مانور اطفای حریق در اردبیل برگزار شد

به مناسبت هفته ملی پدافند غیر عامل و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانور اطفای حریق و تأمین برق اضطراری در اردبیل برگزار شد.

مانور اطفای حریق در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این برنامه که عصر امروز برگزار شد، دبیر کمیته پدافند غیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برای گرامیداشت هفته ملی پدافند غیر عامل و آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با خطرات احتمالی در مواقع اضطراری، مانور اطفای حریق و تأمین برق مورد نیاز در مواقع ضروری در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

نادر آزاددل هدف از اجرای این مانور را آمادگی کارکنان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، قطع برق و بلایای طبیعی اعلام کرد و افزود: در این مانور توانایی لوازم موجود برای تأمین نیازها در مواقع اضطراری و میزان آمادگی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت تا با رفع کمبود و نواقص میزان خسارت در مواقع بروز خطر به حداقل برسد.

وی نظارت بر حسن اجرای مانور را یادآور شد و تصریح کرد: پدافند غیر عامل در کشور ما هم اکنون موضوعی مهم و اساسی است و بر همه واجب است با همت مضاعف به فرمان مقام معظم رهبری گوش جان فرا دهند و برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و معنوی از فواید پدافند غیر عامل بهره ببرند و با تکیه بر دستاوردهای این طرح به تأمین امنیت و حراست داشته‌ها بپردازند.

دبیر کمیته پدافند غیر عامل کانون خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل به دلیل ماهیت امنیتی، حفاظتی و همچنین وابسته بودن پروژه‌ها و اقدامات عملیاتی به رعایت اصول حفاظتی حائز اهمیت است لذا باید برای تحقق اهداف در تمام زمینه‌ها از پدافند غیر عامل بهره ببریم تا کمترین آسیب متوجه ما شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز مانورهای مشابهی با حضور نیروهای آتش‌نشانی و هلال‌احمر شهرستان‌ها اجرا شد تا کودکان هم ضمن آشنایی با مفهوم پدافند غیر عامل آمادگی لازم برای مقابله با خطرات غیرمترقبه در زمان‌های خاص را به دست آورند.

همچنین به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با مفهوم پدافند غیر عامل و معرفی بهتر آن به اعضای کانون برنامه مشترک با همکاری سازمان هلال‌احمر پارس‌آباد و مراکز یک و دو کانون این شهرستان برگزار شد.

کمک‌های اولیه امداد و نجات توسط یکی از مربیان مجرب سازمان هلال‌احمر به اعضای مراکز کانون پارس‌آباد آموزش داده شد.

در این برنامه اعضای شرکت‌کننده با مهارت‌های ایمنی مانند خفگی، شکستگی، سوختگی، چگونگی استقرار و ایستادن در نقاط امن در حین زلزله و حمل مصدوم با همکاری دانش‌آموزان را فرا گرفتند.

در ادامه برنامه دانش‌آموزان در مورد مسائل مختلف که در زندگی روزمره احتمال روبه‌رو شدن با آن را دارند، سئوال کردند و مربی امداد و نجات به سئوالات اعضا پاسخ گفت.

آشنایی و شناخت کودکان با حوادث و بلایای طبیعی، نهادینه کردن مباحث امدادی در سنین پایین، تمرین کارهای گروهی، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و آگاه‌سازی شرکت‌کنندگان از اهداف برگزاری ویژه برنامه پدافند غیر عامل بود.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول