اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 خبر داد

اجرای مانور فرضی زلزله در مدارس جنوب تهران

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 از برگزاری مانورهای آرامش و پناه‌گیری و مقابله در برابر زلزله و کارگاه‌های آموزشی در 15 مدرسه و مجتمع آموزشی این منطقه خبر داد.

اجرای مانور فرضی زلزله در مدارس جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محسن کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مانورهای آرامش و پناهگیری و مقابله در برابر زلزله و کارگاه‌های آموزشی در 15 مدرسه و مجتمع آموزشی این منطقه خبر داد و گفت: به‌منظور ارتقای آمادگی دانش‌آموزان و اولیای مدارس در هنگام بروز حوادث و وقایع غیر منتظره و آشنایی با مبانی مدیریت بحران، آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه و اصول کمک‌های اولیه و اطفای حریق، کارگاه‌های اطفای حریق و کمک‌های اولیه و مانورهای آموزشی با موضوع پناه‌گیری، آرامش و ‌تخلیه اضطراری در مدارس و مجتمع‌های آموزشی برگزار شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با اشاره به اینکه آموزش دانش‌آموزان و اولیای آنها و معلمان مدارس در فرهنگ‌سازی رعایت اصول ایمنی و روش‌های مقابله با حوادث در سطح جامعه بسیار تاثیرگذار است، افزود: در همین راستا برای اولین بار سمینار آموزشی مدیریت بحران و کارگاه تئوری و عملی اطفای حریق با حضور اولیای دانش‌آموزان و معلمان مجمتع آموزشی دخترانه و پسرانه دکتر حسابی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار شد.

کریمی کاربردی کردن آموخته‌های دانش‌آموزان پیرامون زلزله را از مهمترین اهداف این مانورها برشمرد و گفت: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده و وقوع زلزله فرضی دانش‌آموزان شیوه پناه‌گیری صحیح، تخلیه و خروج اضطراری را به شیوه صحیح عملیاتی کرده و مراحل مختلف مقابله با زلزله شامل پناه گرفتن، حمل و کمک به مصدومان و حفظ آرامش و خونسردی به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با اشاره به آشنایی دانش‌آموزان با روش‌های اطفای حریق اظهار داشت: در انتهای این مانور با حضور کارشناسان آتش‌نشانی دانش‌آموزان و اولیا و مربیان با نحوه اطفای حریق و استفاده از خاموش‌کننده‌ها آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران در مراکز اداری و تجاری نیز برگزار می‌شود، افزود: در راستای ارتقای اطلاعات کارکنان ادارات و دانش‌آموزان و اولیا و مربیان کارگاه‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و مانورهای فرضی زلزله به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول