اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

برگزاری مانور ایستگاه سکوی گاز در بابل

نخستین مانور ایستگاه سکوی گاز در شهرک صنعتی رجه در بابل برگزار شد.

برگزاری مانور ایستگاه سکوی گاز در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مدیرعامل تاسیسات اورسا گاز بندپی شرقی بابل ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مانور در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: این مانور برای نخستین‌بار با هدف بررسی وضعیت ایمنی و هوشیاری کارکنان، آماده‌سازی و آشنایی با خطر احتمالی بروز آتش‌سوزی گاز در شهرک صنعتی رجه برگزار شد.

وی افزود: ایستگاه سکوی گاز شهرک صنعتی رجه بابل در سال 1385 تاسیس شد که دارای مخزن 130 تنی بوده و گاز کل مازندران از جمله شهرهای همجوار قائمشهر، بابل، آمل تا منطقه چالوس، محمودآباد، نور و بلده را تامین کرده و فروش گاز به شرکت‌های متقاضی را به عهده دارد.

محمد احمدی بیان داشت: نیاز است چنین مانوری برای هر شرکت، دوبار در سال انجام شده تا آمادگی لازم برای مواجه با خطر آتش‌سوزی فراهم شود.

وی به مهم‌ترین مزیت برگزاری این مانور اشاره و اذعان داشت: در این مانور آتش‌نشانی گلوگاه و گتاب هیچ‌گونه همکاری با ما نداشته ضمن اینکه امکانات لازم برای خدمات‌دهی ندارند و در صورت وقوع حادثه باید از بابل نیروی آتش‌نشانی به شهرک اعزام شود.

احمدی خاطرنشان کرد: کمک گرفتن از آتش‌نشانی بابل با وجود بعد مصافت و همچنین ترافیک سنگین بابل ممکن است ما را دچار مشکل عدیده کند چرا که امکانات ما در داخل تاسیسات کپسول اطفاء حریق و ذخیره 60 هزار لیتری آب بوده که تنها در حد مهار کردن آتش و عدم نفوذ و کنترل آتش است.

این مسئول اذعان داشت: شهرک صنعتی رجه اقدام به خرید یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی به مبلغ 180 میلیون تومان کرده که به دلیل نداشتن راننده و فرد آموزش دیده بلااستفاده مانده است.

احمدی خطر آتش‌سوزی گاز را غیرقابل جبران و بسیار خطرناک برشمرد و افزود: مسئولان هیچ‌گونه دوراندیشی در این گونه مسائل نداشته و تدابیر امنیتی اتخاذ نکردند که با انجام این مانور کاستی‌های موجود را بررسی و برای رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/86009/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول