اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن خبر داد

پیش‌بینی برداشت 65 هزار تن کیوی در تنکابن

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 65 هزار تن کیوی مرغوب از باغات موجود در شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 65 هزار تن کیوی در تنکابن

نریمان اوجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تنکابن گفت: تمام ظرفیت‌های سردخانه‌ای موجود در شهرستان آماده ذخیره‌سازی و نگهداری محصول تولیدی باغات کیوی تنکابن هستند.

وی افزود: بهترین زمان آغاز برداشت کیوی از نظر کامل شدن میزان قند آن از نیمه آبان‌ماه به بعد است.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 65 هزار تن کیوی مرغوب از باغات موجود در شهرستان برداشت شود.

وی افزود: 2 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی تنکابن به کاشت کیوی اختصاص دارد و 70 درصد محصول تولیدی این باغات قابل صادرات است و بیشتر به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود.

اوجانی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ ما در جهادکشاورزی در کنار اصلاح شیوه‌های کاشت، تولید محصولات زراعی و باغی، انتقال شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان و باغداران، افزایش بهره‌وری و صرفه اقتصادی تولیدکنندگان است.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن افزود: برای رشد و توسعه کشاورزی صرفه اقتصادی امری مهم است و سبب پایداری و توسعه تولیدات این بخش می‌شود و این مسئله مهم با ایجاد صنایع جنبی و فرآوری به‌ویژه صنایع تبدیلی محقق می‌شود که علاوه بر افزایش تنوع در سبد تولید باغداران به‌ویژه کیوی‌کاران می‌تواند به ارتقای میزان اشتغال که یکی از مهم‌ دغدغه‌های دولت و نظام است نیز کمک شایانی کند.

این مسئول بسته‌بندی و سورتینگ، تولید کنستانتره، اسانس، چیپس میوه و تهیه بخش اعظمی از مواد خام و اولیه دارویی و بهداشتی را از جمله‌ محصولات تولیدی در صنایع جنبی و فرآوری این صنایع عنوان کرد.

اوجانی اظهار داشت: هم‌اکنون سهم محصول کیوی 5 هزار نفر اشتغال‌زایی را از تولید نهال، کاشت، داشت و برداشت میوه در شهرستان تنکابن به خود اختصاص داده که جمعیت قابل توجهی است و در صورت ایجاد صنایع جنبی و تبدیلی این جمعیت تا سه برابر نیز می‌تواند افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت: در راستای حمایت از صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و زراعی با هدف حمایت از اقتصاد تولیدکنندگان و نیز منافع ملی در بحث ارزآوری براساس قانون از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌شود.

انتهای پیام/86020/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول