اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

«محرم» نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است

امام جمعه آران و بیدگل، ماه محرم را نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی دانست که در آن معارف بلند آسمانی به نمایش درمی‌آید.

«محرم» نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، در همایش روحانیون و ائمه جماعات شهرستان آران و بیدگل که در محل ستاد نماز برگزاری جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا محدود به یک زمان و مکان خاص نیست بلکه عاشورا یک فرهنگ و یک تفکر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عاشورا هم بنیان‌کن خانه ظلم و فساد و هم سازنده عزت و مبانی نورانی اسلام ناب محمدی است، بیان داشت: عاشورا دارای دستاوردها، عبرت‌ها، ظرافت‌ها و لطافت‌هایی است که باید مورد توجه و تأمل همگان قرار گیرد.

امام جمعه آران و بیدگل دفاع از مکتب اسلام را از وظایف مهم و حیاتی روحانیون دانست و افزود: روحانی موفق کسی است که با تأمل و تفکر در پیام‌های عاشورا که رابطه نزدیکی با کلام وحی دارد، تمامی جوانب را بررسی کرده و به خوبی به تبلیغ آن بپردازد.

موسوی همچنین با اشاره به نام‌گذاری هفته اول محرم با عنوان هفته «امر به معروف و نهی از منکر» تصریح کرد: با وجود آفت‌هایی که جوامع امروزی را تحت‌الشعاع خود قرار داده، تذکر لسانی و تبدیل آن به یک فرهنگ اصیل در جامعه بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: روحانیون باید با امر به معروف و نهی از منکر در قالب تذکر لسانی، از هرگونه هنجارشکنی در جامعه جلوگیری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز در این مراسم با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص مقوله فرهنگ در جامعه، خطاب به روحانیون حاضر گفت: این وظیفه ما است که با مطالعه و مجهز شدن به سلاح علم روز تمرکز بیشتری به مقوله فرهنگ جامعه داشته باشیم تا بتوانیم در برابر ابزارهایی که دشمن با آنها به جنگ با ما آمده است، مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام مردان، اخلاص را مهم‌ترین شاخص یک خطیب دانست و متذکر شد: اخلاص در گفتار و رفتار یک خطیب یکی از مهم‌ترین ابزارهای اثرگذاری است و در صورت نبود آن، با معنویت واقعی فاصله می‌گیریم.

انتهای پیام/2406/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول