اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر:

ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین فریضه نماز است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین فریضه نماز در جامعه عنوان کرد.

ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین فریضه نماز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمد قاسم عبدلی صبح امروز در شورای اقامه نماز شهرستان ملایر با اشاره به اینکه امروز ترویج معنویت یکی از بزرگ‌ترین و ضروری‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی و روحانیون در کشور است، اظهار داشت: در جامعه کنونی شاهد بی‌توجهی برخی جوانان به مسئله نماز هستیم.

وی افزود: باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای ترویج این فریضه مهم در بین مردم و جوانان، به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر مساجد را پایگاهی محکم و استوار برای مبارزه با استکبار و ظلم دشمنان برشمرد و تصریح کرد: باید از این فضای فرهنگی برای هدایت جوانان بهره جست.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع)  در جامعه برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اهداف قیام عاشورا مسئله  امر به معروف و ترویج فرهنگ نماز بوده است.

عبدلی اضافه کرد: در این راستا باید ضمن آشنایی جوانان با اهداف قیام عاشورا در ترویج این فریضه واجب الهی در جامعه تلاش شود.

وی در ادامه  بر لزوم اقامه نماز در سطح ادارات و نهادها، مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و کارخانجات شهرستان و دیگر اماکن عمومی تأکید کرد.

معاون فرماندار ملایر همچنین بر احیای  مساجد حاشیه شهر برای اعزام روحانی و اقامه نماز جماعت در این مساجد تأکید کرده و خواستار همکاری اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری در این زمینه شد.

وی بر نصب احادیث نماز در تابلو اعلانات ادارات، برگزاری زیارت عاشورا در ایام محرم و چاپ پیام‌های عاشورا در سر برگ ادارات نیز تأکید کرد.

عبدلی در ادامه بر همکاری و تعامل هیئت امنای مساجد و روحانیون برای استفاده بیشتر از فضای مساجد در احیا و اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در ماه محرم این تعامل باید تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح برگزاری نماز جماعت در مدارس تأثیر بالایی در جذب دانش‌آموزان به سمت این فریضه الهی داشته افزود: این روند باید ادامه داشته باشد.

  معاون فرماندار ملایر در ادامه با اشاره به روز 13 آبان ماه، این روز را روز نماد استکبارستیزی ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: استکبار ستیزی در خون ملت ایران در طول تاریخ جاری و ساری بوده و تا ابد نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: بیزاری از ظلم در دفاع از حق و حقوق ملت‌ها از فرهنگ عاشورا سرچشمه گرفته و ملت ایران نیز در پیروی از امام حسین(ع)  به قیام خود در برابر دشمن ادامه می‌دهد.

عبدلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دشمنی آمریکا با ملت ایران تصریح کرد: ولایت فقیه همواره چراغ روشن ملت ایران در مبارزه با استکبار است که در طول تاریخ انقلاب نتایج مثبت خود را نشان داده است.

وی اضافه کرد: ایشان با تدابیر اندیشمندانه خود اهداف دشمن را می‌داند و ملت ایران نیز همواره در پیروی از ولایت راهی را که رهبری ترسیم کند ادامه خواهند داد.

معاون فرماندار ملایر در پایان خاطرنشان کرد: هرکس مقابل جمهوری اسلامی بایستد، همواره با واکنش ملت ایران مواجه می‌شود چرا که ملت یک قدم در دفاع از ارزش‌ها و حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول