اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی:

یک میلیون و 765 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی گفت: تعداد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد در کشور یک میلیون و 765 هزار خانوار است.

یک میلیون و 765 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند

علی محمد ذولفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد 1.5 میلیون سالمند، 260 هزار یتیم، 500 هزار نفر دانش‌آموز، 100 هزار نفر دانشجو، یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار، 2 میلیون و 300 هزار نفر در مناطق محروم و 420 هزار مددجوی بیمار و معلول هستند.

وی تصریح کرد: هر ساله تعدادی از مددجویان در قالب ازدواج، اشتغال، رفع مشکل درمان، رفع مشکل مسکن، فارغ‌التحصیلی و ... از زیر پوشش این نهاد خارج می‌شوند و تعدادی نیز به علت بیماری، فوت سرپرست، طلاق و ... به جمعیت زیرپوشش این نهاد افزوده می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی کشور افزود: با توجه به اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد نیازهای متفاوتی دارند، کمیته امداد امام خمینی 120 بسته خدمتی شامل بسته‌های حقوقی و قضایی، بهداشت و درمان، تغذیه، جهیزیه، مسکن، اجاره و رهن، مشاوره آموزشی، تحصیلی، آموزش خانواده، دینی، مهارتی و کاریابی و دیگر خدمات را در نظر گرفته است.

ذولفقاری بیان کرد: محور خدمات کمیته امداد امام خمینی بر اساس تشخیص مددکاران است و با توجه به نیاز مددجو بسته خدمتی و مدت زمان بهره‌مندی از خدمات مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه این نهاد 120 هزار جهیزیه را توزیع می‌کند که بخشی از آن به دختران تحت عنوان جهیزیه، بخشی به زنان که ازدواج مجدد دارند و بخشی نیز به پسران تحت عنوان هدیه ازدواج اهدا می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی هدف اصلی کمیته امداد را در سه حوزه توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی مددجویان زیرپوشش این نهاد عنوان کرد.

ذولفقاری ابراز داشت: در حوزه توانمندسازی فکری، مشاوره حقوقی، شغلی، دینی، تحصیلی خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی  و حوزه توانمندسازی اجتماعی در زمینه‌های توسعه انواع بیمه‌ها اعم از حوادث، عمر، زنان سرپرست خانواده، بیمه شاغلین طرح‌های خودکفایی، مسایل مربوط به ازدواج، مدیریت اسکان و در بخش توانمندسازی اقتصادی نیز از طریق اشتغال عمل می‌شود.

انتهای پیام/87002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول