اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست امسال

وصول مالیات در لرستان 20 درصد افزایش داشته است

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال وصول مالیات در این استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وصول مالیات در لرستان 20 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مصطفی پورامیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد که به مناسبت ثبت‌نام کد اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار شد گفت: بحث مالیاتی دغدغه مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است که به نوعی باید تأمین درآمدهای کشور از طریق درآمدهای نفتی جای خود را به درآمدهای مالیاتی بدهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف هستند که کد اقتصادی داشته باشند و برای اشخاص حقوقی و تشکل‌های دولتی تا 15 آبان سال جاری مهلت است تا نسبت به ثبت‌نام کد اقتصادی خود اقدام کنند.

پورامیدی تصریح کرد: در این رابطه نیز اشخاص حقیقی تا پایان آذر ماه امسال مهلت دارند تا این کد را دریافت کنند.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: طی سال گذشته 38 هزار و 938 فقره از اظهارنامه در لرستان دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون 46 هزار و 602 نفر پیش ‌ثبت‌نام کد اقتصادی در لرستان صورت گرفته که از این تعداد 39 هزار و 986 مودی پشت نوبت صدور کد اقتصادی هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از این روز به بعد تمام تسهیلات، معافیت‌های قانونی و ... تنها با کد اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است.

پورامیدی یادآور شد: مودیانی که اطلاعات و معاملات خود را باید هر 3 ماه یکبار ارجاع دهند موظف هستند در پایان هر 3 ماه یکبار این اطلاعات را ارجاع دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای سال 93، 10 گروه دیگر از جمله فروشندگان لوازم یدکی، ماشین‌آلات راهسازی، لوازم بهداشتی ساختمانی، انواع تلفن‌های ثابت و بی‌سیم همراه، مبل‌فروشان، فروشندگان لوازم آرایشی و ... موظف هستند نسبت به صندوق مکانیزه فروش اقدام کنند.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 62 میلیارد و 300 میلیون تومان مالیات مستقیم و 19 میلیارد و 150 میلیون تومان مالیات کالا و خدمات در لرستان وصول شده است.

وی افزود: سال گذشته 10 میلیارد تومان به شهرداری‌های سراسر لرستان پرداخت شده و تاکنون 8 میلیارد و 200 میلیون تومان به آنها کمک شده است.

انتهای پیام/85001/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول