اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

شعاع طرفداران نظام جمهوری اسلامی گسترش یابد

استاندار مازندران گفت: شعاع دوستداران و طرفداران نظام جمهوری اسلامی باید گسترش یابد.

شعاع طرفداران نظام جمهوری اسلامی گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات مازندران همراه بود با اعلام اینکه وزارت اطلاعات از ابتدای دوران دفاع مقدس تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است، اظهار داشت: زیستن در عصر جدید که دوران اطلاعات محسوب می شود نیازمند درک نوین سیاسی و امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه تنگ و محدود گذشته با مقتضیات دوران ناسازگار است، افزود: منع، محدودیت، خشونت، استقرار همه جانبه را در بر ندارد از این رو ماندن در مرزها و موانع بسته مطلوب و مقدور نیست.

فلاح با تاکید براینکه مسائل اجتماعی نباید سیاسی و امنیتی شود، تصریح کرد: نخبگان و جوانان سرمایه‌های اجتماعی کشور محسوب می‌شوند نباید در میان این اقشار سوءظن و بی‌اعتمادی ایجاد شود.

این مسئول با تاکید براینکه امنیت در جامعه بی‌اعتماد و منفعل حاصل نمی‌شود، خاطر نشان کرد: خروج از مرزهای دینی، اخلاقی، قانونی و حتی در عرصه‌های امنیتی جامعه را ناامن می‌کند و قدرت سیاسی و اجتماعی را شکننده می‌کند.

فلاح افزود: باید به گونه واقعی و در اندازه‌های درست روند دگرگونی‌های جهان و جامعه، فرصت‌ها و تهدیدها را شناخت و قوانین و لوازم علمی، اخلاقی و فرهنگی مطابق آن ایجاد کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از پدیده‌های گذشته تهدید بود و هم‌اکنون با تدبیر از آن به عنوان فرصت استفاده می‌شود، بیان داشت: نقش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در جامعه پویا و بالا است.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات باید بتواند آینده را پیش‌بینی کند و در کنار نگهبانی‎ها به امیدها نیز می‌توان اندیشید.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه با وجود تمام توطئه‌های دشمن بعد از انقلاب توانستیم در اجرای پنج برنامه توسعه توفیقات خوبی کسب کنیم، بیان داشت: ضمانت اجرای پنج برنامه توسعه پایدار منوط به هماهنگی‌های ضریب بین بخش‌های مختلف از ارگان‌ها و مسئولانی بود که تنها با نظارت جمعی و اراده متعهدانه دستگاه حاکم توانست این مهم را سامان بخشد.

وی با تاکید براینکه در پایان برنامه پنجم و شروع برنامه ششم توسعه باید اقدامات عاجل در مازندران صورت پذیرد، بیان داشت: نیاز است با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اقداماتی نظیر مبارزه با فقر و بیکاری، پویایی و پایداری جمعیت، گستره تحصیلات، آگاهی عمومی در آموزش و پرورش، حفظ ارتقای سلامت، ایجاد زیر ساخت‌های استان به ویژه در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، بهبود توسعه پایدار اسلام، تغییر الگوی مصرف، پس انداز و سرمایه گذاری، نگرش جامع زیست محیطی، ایجاد رفاه عمومی و محرومیت زدایی، مدیریت منابع انسانی، ایجاد امنیت پایدار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه و استان ایجاد شود.

فلاح با بیان اینکه امنیت نشانه توسعه یافتگی جوامع محسوب می‌شود، ادامه داد: بدون امنیت هیچ برنامه‌ای در کشور قابل اجرا نیست و این مفهوم با قدرت و منابع پیوند زده شد.

این مسئول عقب افتادگی اقتصادی و توسعه را بزرگترین تهدید امنیتی دانست و گفت: زیرا پیامدهای آن موجب تنش و بحران و نیز زمینه ساز مداخلات خارجی می‌شود که ناامنی روند توسعه را به شدت مختل می‌سازد.

وی در سخنانش از جایگاه نماینده دولت در استان و نیز مسئول شورای تامین در مازندران مواردی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مدیریت اطلاعات با نگاه پژوهش، تحقیقات و مشاوره محور حرکت کند.

فلاح با اشاره به اینکه اطلاعات به جای مچ‌گیری ارشاد، نصیحت و اطلاع‌رسانی را در اولویت کار قرار دهد، تصریح کرد: به جای اینکه یک برگ به پرونده افراد اضافه شود چند برگ کم شود.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات باید بازوی تعامل، آگاهی بخشی صریح به مدیران و کارکنان باشد.

استاندار مازندران پروژه تبدیل معاند به مخالف، مخالف به منتقد و منتقد به موافق را امری مهم و جدی عنوان کرد و افزود: شعاع دوستداران و طرفداران نظام جمهوری اسلامی باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه با منتقدان به طرق مختلف باید ارتباط برقرار کرد و از نقد منصفانه آنان برای اصلاح امور استفاده شود، بیان داشت: فضای نشاط و پویایی در جامعه به ویژه در رسانه‎ها و دانشگاه‌ها باید ایجاد شود.

این مسئول با تاکید براینکه حفظ آبروی مسلمانان بر همه به ویژه بر دستگاه‌های اطلاعاتی واجب است، خاطر نشان کرد: چون اعتقاد داریم ترور شخصیت هزاران بار از ترور فیزیکی نابود کننده‌تر است لذا باید با صیانت اخلاقی و قانونی همراه باشد.

فلاح جلودار اظهار داشت: اداره کل اطلاعات باید واقع بین و آینده‌نگر باشد، گام‌های راسخ و محکم برای دولت تدبیر و امید بردارد و مرجع مطمئنی برای قشرهای اجتماعی و سیاسی استان باشد.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول