اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دیلم خواستار شد

تهیه بانک اطلاعاتی سالمندان شهرستان دیلم

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دیلم خواستار تهیه بانک اطلاعاتی سالمندان بر اساس مشکلات آن‌ها شد.

تهیه بانک اطلاعاتی سالمندان شهرستان دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی ظهر امروز در نشست کمیته سالمندان دیلم اظهار داشت: سالمندی گذر از یک نسل به نسل دیگر است و باید به نحوی این گذر اتفاق بیفتد که سلامت سالمندان را در پی داشته باشد.

گرشاسبی افزود: در دین اسلام تکریم سالمندان و رسیدن به دوران پیری به عنوان یک ارزش از آن یاد شده است. سالمندان افرادی هستند که سرد و گرم روزگار را چشیده و در مدرسه زندگی افکارشان پخته شده و اگر چه پیر و ناتوان شده‌اند اما گنجینه‌ای از تجربیات و خردمندی هستند.

معاون فرماندار دیلم خاطرنشان کرد: مراقبت‌های جسمی و روانی، تغذیه مناسب و انجام فعالیت‌های اجتماعی از اولویت‌های مهم در سلامت سالمندان است.

گرشاسبی بیان کرد: پیری فرآیندی است که هیچ وقت متوقف نخواهد شد و تنها با یک زندگی سالم یک دوران سالمندی سالم و فعال می‌توانیم داشته باشیم. ایجاد محیط شاداب و مسرت‌بخش مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به کمک انسان در دوران سالمندی بیاید.

این مقام مسئول شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، مردم‌داری، تعاون و انتقال دانش و تجارب به نسل‌های دیگر را از مهم‌ترین وظایف سالمندان نسبت به جامعه و محیط خود عنوان کرد.

گرشاسبی گفت: سیاست‌گذاری در رابطه با تامین سلامت و رفاه سالمندان مهم‌ترین وظیفه کمیته ساماندهی سالمندان است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دیلم، تهیه بانک اطلاعاتی سالمندان بر اساس مشکلات آنها، ارسال فهرست خدمات و کمک‌هایی که در ادارات برای سالمندان وجود دارد به دبیرخانه سالمندان، اطلاع‌رسانی به جامعه در خصوص این خدمات و تامین منابع مالی برای آن دسته از سالمندان که توانایی تامین هزینه‌های درمانی خود را ندارند را از جمله اقداماتی عنوان کرد که می‌توان در جهت خدمت‌رسانی و ساماندهی سالمندان شهرستان انجام داد.

گرشاسبی اذعان داشت: منابع مالی را می‌توان از منابع دولتی یا کمک‌های خیرین برای تهیه وسایل کمکی مانند ویلچر، واکر، سمعک، عصا و غیره و کمک هزینه‌های درمانی سالمندان تامین کرد.

وی از اداره ورزش و جوانان خواست تا برنامه‌های مدون و قابل پیشنهاد خود را در جلسه بعدی ارائه کند.

معاون فرماندار دیلم یادآور شد: باید امکانات و وسایل رفاهی را به مکان‌های پر تجمع سالمندان ببریم و از سالمندان فعال در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی تجلیل کنیم.

گرشاسبی افزود: سرمایه‌گذاری روی جوانان امروز و شناسایی افراد بالای 50 سال نفش مهمی در داشتن سالمندانی سالم و فعال در آینده خواهد داشت.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول