اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گلایه مردم بردخون از عدم وجود نمایندگی برخی ادارات

شهر بردخون تا مرکز شهرستان بیش از 60 کیلومتر مسافت دارد و مردم برای انجام امور اداری مجبورند این مسیر را طی کنند لذا لزوم استقرار نمایندگی ادارات در بردخون در این شهر احساس می‌شود.

گلایه مردم بردخون از عدم وجود نمایندگی برخی ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شماری از مردم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بر لزوم استقرار و راه‌اندازی نمایندگی برخی ادارات مانند کمیته امداد، ثبت اسناد و املاک، ثبت‌احوال، دادگاه، پلیس+10 تاکید کردند و خواستار توجه مسئولان در این زمینه شدند.

حسین غلامی که به شغل کارگری اشتغال دارد و تحت پوشش کمیته امداد است با بیان اینکه برای دریافت خدمات کمیته امداد مجبور است به مرکز شهرستان مراجعه کند اظهار داشت: چندی قبل شاخه فرعی کمیته امداد از بردخون به دیّر منتقل شد و بیشتر اوقات که برای انجام کاری به دیّر سفر می‌کنم علاوه بر پرداخت هزینه رفت و آمد خطرات جانی هم در کمین است.

کاظم ابراهیمی کارمند نیز از نبود برخی ادارات گله کرد و گفت: برای خدماتی مانند تعویض و صدور شناسنامه باید مسیر بردخون تا دیّر را طی کنیم و چند روز پیگیر باشیم تا کارمان انجام بگیرد که در ایام گرم سال خستگی و شرجی و کمبود وسیله نقلیه بر آن اضاف می‌شود و باعث مشکلات فراوانی می‌شود که از حوصله این بحث خارج است.

وی با تشکر از تلاش و پیگیری مسئولان بویژه ثبت‌احوال گفت: نمایندگی ثبت‌احوال شهریور 91 در سرایداری استادیوم ورزشی راه‌اندازی شد اما به دلیل نداشتن نیروی مستقل و ساختمان اختصاصی فعالیت چندانی ندارد و بیشتر اوقات تعطیل است و مردم ناچارند به مرکز شهرستان مراجعه کنند.

حیدر محمودی مغازه‌دار نیز گفت: تعداد زیادی از مردم که دارای مشکلاتی در زمینه دادگاهی هستند برای انجام امور خود به دادگستری شهرستان مراجعه می‌کنند که اگر نمایندگی دادگستری یا دادگاه در بخش مستقر بود ضمن اینکه از شدت ترافیک کارها در دادگستری شهرستان کاسته می‌شد باعث رضایت‌مندی مردم هم می‌شد تا برای خدمتی ناچار نباشند به دیّر مراجعه کنند.

علیرضا حصیری دیگر شهروند بردخونی هم از عدم وجود اداره ثبت اسناد در بخش گله کرد و وجود آن را بسیار لازم دانست و گفت: مردم برای انجام امور ثبتی باید به مرکز شهرستان بروند و هزینه‌های زیادی در این زمینه پرداخت کنند و خطراتی را به جان بخرند اما استقرار ثبت اسناد موجب رونق امور و رضایت عمومی خواهد شد.

استقرار پلیس +10 در بردخون خواسته مردم

استقرار پلیس+10 نیز از خواسته‌های مردم بخش بردخون است که نیاز آن در منطقه به شدت احساس می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز با تأیید مشکلات مردم و نیاز به وجود این ادارات در بردخون گفت: فاصله بیش از 60 کیلومتری بخش بردخون تا مرکز شهرستان و خطرات و گرفتاری‌های متعدد موجب شده که مردم نیاز به استقرار ادارات را در منطقه احساس کنند و این موضوع را بارها با شورای اسلامی مطرح کرده‌اند.

حسین صفری افزود: بیشتر کسانی که وسیله نقلیه ندارند مجبورند کرایه‌ای به سواری‌های مسیر بردخون دیّر بدهند و در مرکز شهرستان نیز به دلیل عدم وجود سرویس‌های شهری ناچارند وقت و هزینه زیادی را صرف کنند و اگر در یک روز نتوانند کارها را انجام دهند این مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ادارات ذکرشده، بخش بردخون به اداراتی نظیر نمایندگی امور مالیاتی و امداد نجات دریایی نیز نیاز دارد که در این مدت با همکاری نماینده شهرستان‌های دیّر کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان بخش و شهرستان مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام گرفته که امیدوار هستیم با تأمین مقدمات استقرار ادارات شاهد راه‌اندازی آنها باشیم.

انتهای پیام/66003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول