اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

نیازمندی‌ها و مشکلات روستاهای بردخون از زبان نمایندگان مردم

دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با تشریح وضعیت روستای خود، خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان از روستاهای خود هستند.

نیازمندی‌ها و مشکلات روستاهای بردخون از زبان نمایندگان مردم

بخش بردخون از توابع شهرستان دیّر استان بوشهر در فاصله 135 کیلومتری مرکز استان و60 کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است که جمعیتی بیش از10 هزار نفر دارد و دارای تعدادی روستای کوچک و بزرگ است.

دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستای بردخون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خواستار رفع مشکلات خود شدند.

رفع مشکلات کشاورزان و بهسازی شبکه‌های آبرسانی

دهیار روستای شهنیاء گفت: بیش از 300 نفر جوان و نوجوان در این روستا زندگی می‌کنند و این عده هیچ برنامه و سرگرمی ندارند و نیاز به امکانات ورزشی و فرهنگی نظیر سالن ورزشی و اجتماعات و کتابخانه دارند که متاسفانه زمین ورزشی روستا پس از سال‌ها از آغاز کار تا هنوز قابل استفاده نیست.

غلامرضا شهنیایی افزود: احداث دبستان تخریبی حافظ، اصلاح تقاطع حادثه خیز سه راه شهنیاء، ترمیم  و بازسازی شبکه آب رسانی روستا، تأمین سوخت کشاورزان، اختصاص وام به کشاورزان و رفع مشکلات منابع طبیعی از خواسته‌های اصلی مردم روستا است.

رئیس شورای روستای وحدت آباد نیز گفت: 96 خانوار با جمعیت بیش از500 نفر در این روستا ساکن هستند اما عدم وجود خانه بهداشت، پوسیدگی نیمی از شبکه آب رسانی، عدم محوطه سازی تنها مدرسه روستا، توقف طرح هادی، مشخص نبودن مالکیت مسکن و بدون سند بودن تعدادی از منازل، نداشتن زمین مسکونی و اداری از مشکلات مهم روستا است.

عبدالرسول حسینی افزود: به دلیل عدم وجود زمین تا هنوز ساختمان پایگاه بسیج و پارک کودک روستا ساخته نشده و خانه عالم روستا نیز به دلیل عدم تجهیز راه‌اندازی نشده است.

عقیل سخایی نائب رئیس شورای اسلامی روستای بردخون کهنه نیز گفت: تخریب معابر روستا به دلیل لوله کشی گاز، عدم دریافت شبکه‌های صدا وسیما، خطرات بهداشتی استفاده از کود مرغی در اراضی کشاورزی، عدم تکمیل زمین ورزشی از مشکلات روستا است و ایجاد پارک ساحلی، افزایش فضای سبز، ادامه طرح هادی، نظارت بر قیمت کالاها و اجناس، توجه به بازسازی چمن استادیوم ورزشی از خواسته‌های مردم است.

امکانات ورزشی و خدمات بهداشتی

رئیس شورای اسلامی روستای مغدان نیز با تشریح وضعیت روستای خود گفت: این روستا230خانوار و بیش  از یک‌هزار نفر جمعیت دارد اما خانه عالم آن تاکنون راه اندازی نشده و نیاز به سالن ورزشی دارد و با اینکه 180میلیون ریال صرف دیوارکشی زمین ورزشی شده اما این زمین قابل استفاده نیست و نیمه تمام مانده است.

علی مغدانی نیا افزود: خانه بهداشت روستا بیش از 30سال عمر دارد و جاده ورودی نیز کیفیت مناسبی برای عبور و مرور ندارد و شبکه آب فرسوده و قدیمی است و تعدادی از زمین‌های بنیاد مسکن فاقد سند است که نیازمند توجه همه مسئولان هستیم.

غلامحسین ابراهیمی نائب رئیس شورای روستای سجادیه نیز جاده ارتباطی روستا تا مرکز بخش، روشنایی ورودی، طرح هادی، گازرسانی، تلفن ثابت، آب شرب و زمین ورزشی را از خواسته‌های اصلی مردم ذکر کرد و توجه به سیمای گردشگری روستا را خواستار شد.

احمد ثابت دهیار روستای کناری با اذهان به وجود مشکلات فراوان در این روستا گفت:1000هکتار از اراضی مردم به تملک منابع طبیعی درآمده و مردم به مرور در حال مهاجرت از این روستا هستند و اگر فکری برای آنان نکنیم تا چندسال آینده روستا خالی از سکنه می‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی دهستان آبکش نیز گفت: مردم  آماده همکاری و مشارکت برای عمران و آبادانی روستا هستند تا در زمینه روشنایی معابر، تعریض و ترمیم جاده آنتنی، تکمیل ساختمان دهیاری دست یاری به مسئولان دهند.

ابراهیم پرمهر افزود: حتی یک متر فضای ورزشی در اختیار جوانان نیست و با وجود 80 نفر جوان بی کار در روستا هکتارها زمین بدون استفاده وجود دارد و جوانان به هر دری برای اشتغال می‌زنند زمین‌ها به افراد غیربومی واگذار می‌شود و مجوز حفر چاه به مردم نمی‌دهند و منابع طبیعی  با رأی دادگاه چاه‌ها را مسدود می‌کنند.

انتهای پیام/66003/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول