اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

همایش پیاده‌روی دانش‌آموزان بسیجی در کوهبنان

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، همایش پیاده‌روی دانش‌آموزان بسیجی مدارس شهرستان کوهبنان برگزار شد.

همایش پیاده‌روی دانش‌آموزان بسیجی در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، دانش‌آموزان بسیجی مقطع متوسطه دوره اول و دوم این شهرستان صبح امروز از محل دبیرستان نمونه دولتی شهید باهنر تا مزار شهیدان هشت سال دفاع مقدس این شهر را پیاده‌روی کردند و ضمن غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا بار دیگر با آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) و شهیدان همیشه جاوید تاریخ تجدید عهد و پیمان کردند.

دانش‌آموزان بسیجی شرکت کننده در این همایش پیاده‌روی در کنار قبور شهدای شهرستان سوگند یاد کردند که تا آخرین قطره خون خویش در کنار رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و تحت هیچ شرایطی از اهداف و آرمان‌های شهدا که عارفانه و عاشقانه در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند، کوتاه نیایند.

بسیجیان شرکت کننده در این همایش با حمل عکس‌هایی از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و عکس شهدای دانش‌آموز شکوه و عظمت خاصی به این برنامه مذهبی و فرهنگی ورزشی بخشیدند.

احمد نیکخواه مدیر آموزش و پرورش کوهبنان در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: این همایش به منظور گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، تجدید میثاق دوباره با شهدای دانش‌آموز، تقویت روحیه بسیجی و تشویق دانش‌آموزان بسیجی به ورزش همگانی در شهرستان برگزار شد.

وی اظهار داشت: دبیرستان شهید باهنر کوهبنان بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس در دفاع از ولایت و رهبری و همچنین دفاع از مرزهای شرف و عزت ایران اسلامی داشته است به گونه‌ای که اکثر رزمندگان و شهدای دانش‌آموز شهرستان از دانش‌اموزان این مدرسه بوده‌اند.

نیک‌خواه تصریح کرد: امروز باید در همه عرصه‌ها یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را زنده نگه داریم و در مسیر تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های آن‌ها در میان دانش‌آموزان نسل‌های آینده گام برداریم.

وی گفت: کوچک‌ترین شهید شهرستان محمدرضا محمدحسنی است که در زمان اعزام به جبهه تنها 13 سال سن داشت و احساس تکلیف کرد که باید به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک بگوید بنابراین بدون هیچ درنگی با رها کردن کلاس درس و پوشیدن لباس مقدس بسیج داوطلبانه و با اصرار فراوان خود را به جبهه‌های جنگ رساند و سرانجام در مسیر مقدسی که انتخاب کرده بود به شهادت رسید.

انتهای پیام/80012/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول