اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج دانش‏آموزی

یادواره شهدای دانش‎آموز شاهرود برگزار شد

یادواره 36 هزار شهید دانش‎آموز و 127 شهید دانش‎آموز شاهرود به مناسبت هفته بسیج دانش‎آموزی برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‎آموز شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، این یادواره عصر امروز با حضور دانش‎آموزان بسیجی واحدهای پیشگام و فرهنگیان بسیجی و مسئولان سپاه و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات واحد مقاومت بسیج پیشگام علی شریعتی برگزار شد.

یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس در سخنانی با تبریک هفته بسیج دانش‏آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دانش‏آموز به خصوص شهید فهمیده اظهار کرد: انسان از روان و جسم تشکیل شده است که روان ما پرجوش‌و‌خروش است و جسم ما ساکن و تنبل است که نباید این‎گونه باشد و باید جای این دو با هم عوض شود.

محمدرضا قاسمی افزود: جسم را باید وادار به کار کرد و روان را آرام نگه داشت تا بتوان درست تحلیل و بررسی کرد و به خوبی عمل کرد و مانند شهدا رستگار و سعادت‏مند شد.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی در 31 شهریور آغاز شد و شهید فهمیده جان خود را فدا کرد تا دشمن نتواند وارد خرمشهر شود و این فداکاری در تاریخ ثبت شد و هشتم آبان روز بسیج دانش‎آموزی و روز دانش‎آموز نام گرفت.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دانش‏آموزان شهیدی چون رضا نادری، مجید اسد، سیدجمال و سیدکمال میری و سیداردکانی بیان کرد: ما وارث خون شهیدانی هستیم که از همه‌چیز زودگذر دنیای خود گذشتند تا به ابدیت و پروردگار خود برسند.

وی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی شهدا و رزمندگان ما بود که امروز ما ایستاده‎ایم و سینه سپر می‏کنیم و مقابل استکبار جهانی بدون کمترین ترسی می‏ایستیم.

قاسمی با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است و باید این روز پرشور را گرامی بداریم.

وی تأکید کرد: جنگ ما از ابتدای انقلاب با استکبار جنگ عقیده بوده است و این جنگ و دفاع تا آخر دنیا ادامه خواهد داشت، چرا که دشمنان ما از دشمنی خود دست برنخواهند داشت.

یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‎‏خورند و به گفته شهید آوینی ما مرده‏ایم و شهدا زنده‏اند و ما درک و شعور زنده بودن آن‎ها را نداریم که در همه حال به ما کمک می‏کنند و خون آنها حیات طیبه انقلاب و اسلام است.

در این یادواره، دانش‎آموز بسیجی، مصطفی اویس‎قرنی به مداحی در وصف شهدا پرداخت و سیدمحمد موسوی، مدیر دبیرستان شریعتی و استاد دانشگاه با گرامیداشت روز شهادت شهید فهمیده گفت: باید بدانیم که فهمیده‎ها در دوران دفاع مقدس فراوان بودند و امروز نیز شما ادامه‎دهنده راه فهمیده‎ها هستید و باید تلاش کنید تا با معرفت و بصیرت بتوانید فهمیده باشید.

موسوی با اشاره به روز مباهله گفت: در این روز دشمنان ما در برابر اسلام شکست خوردند و ادعاهای پوچ و توخالی آن‎ها برملا شد و اسلام سربلند و به عنوان دین زندگی و سعادت اثبات شد.

این یادواره به یاد 36 هزار شهید دانش‎آموز کشور و 127 شهید دانش‎آموز شاهرود و شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص قشر دانش‏آموزی به همت حوزه مقاومت ایمان و واحد پیشگام دکتر شریعتی که بیش از 20 شهید دانش‏آموز تقدیم به اسلام کرده است، برگزار شد.

انتهای پیام/2249/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول