اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مداحان مراقب سبک‌های انحرافی در عزاداری‌ها باشند

امام جمعه جیرفت گفت: جریان‌های انحرافی سبک‌هایی را وارد عزاداری‌ها کرده‌اند که مداحان باید از این موارد پرهیز کرده و مراقب باشند.

مداحان مراقب سبک‌های انحرافی در عزاداری‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری شنبه شب در نشست مداحان این شهرستان با بیان مواردی که مداحان باید در کار خود مد نظر داشته باشند، اظهار داشت: اگر کار مداحی حساب نشده باشد، یک حرکت اشتباه می‌تواند آبروی همه را ببرد.

وی با بیان اینکه کارها وقتی بنیان داشته باشد، جلوی بسیاری از اشکالاتی که ممکن است، پیش آید، گرفته می‌شود، افزود: یکی از نکات مهم در کار مداحی و سخنرانی به ویژه در این ایام این است که در کار خود اخلاص داشته باشیم، امام حسین (ع) در کربلا تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت که یکی از رمزهای ماندگاری نهضت عاشورا همین است.

عسکری خطاب به مداحان تصریح کرد: در کار خود صداقت داشته باشید، اگر برای یک جلسه کوچک وعده دادید آن جلسه را به خاطر یک جلسه شلوغ‌تر طرد نکنید.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نظم در اسلام خاطرنشان کرد: در کار خود نظم و انضباط داشته باشید و آن را در زندگی حاکم کنید بر اساس وقتی که معین شده مداحی کنید.

امام جمعه جیرفت: جریان‌های انحرافی سبک‌هایی را وارد عزاداری‌ها کرده‌اند که مداحان باید از این موارد پرهیز کرده و نگذارند، حرف‌های غلط و خراب وارد کار شود.

عسکری با اشاره به اهمیت مستندخوانی در مداحی ابراز داشت: سخن باید مستند باشد، مصیبت‌هایی که مداحان در عزاداری‌ها می‌خوانند باید مستند باشد و در این راستا کتاب‌هایی وجود دارد که باید مطالعه شود.

وی اظهار داشت: مداحی امام حسین (ع) کار با ارزشی است و نباید از این بحث استفاده سیاسی جناحی شود و به مردم احترام گذاشته، اگر کسی خطایی داشت در جمع برخورد نشود.

عسکری خاطرنشان کرد: در عزاداری‌ها به نماز اول وقت اهمیت داده شود وقت نماز برای همه یک خط قرمز باشد و از ایجاد مزاحمت پرهیز شود.

انتهای پیام/80002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول