اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر ساری:

نیازی به احداث کتابخانه نداریم/ ایجاد جاذبه در کتاب‌خوانان با راه‌اندازی کتابخانه مجازی

رئیس شورای شهر ساری بیان اینکه کتابخانه آزادگان در بسیاری از موارد خالی است، اظهار داشت: از ظرفیت موجود هم استفاده بهینه نمی‌شود و لزومی ندارد به سمت احداث فضاهای فیزیکی برویم.

نیازی به احداث کتابخانه نداریم/ ایجاد جاذبه در کتاب‌خوانان با راه‌اندازی کتابخانه مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جمال باقری امشب در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان ساری در محل کتابخانه آزادگان، اظهار داشت: شهرداری ساری با حمایت شورای شهر در چند سال گذشته، اندک اتفاقات در حوزه کتابخانه را رقم زده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری در این زمینه پیشتاز است، افزود: شهرداری ساری حتی برای امور جاری مرکز ساری‌شناسی ماهانه 3 میلیون تومان پرداخت می‌کند.

باقری با اشاره به اینکه شورا و شهرداری ساری به حوزه کتابخانه نگرش مثبت دارند، گفت: در حد توان در این حوزه فعالیت می‌کنیم و سهم نیم درصد درآمدی شهرداری را در حوزه فرهنگی می‌پردازیم. 

رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه در این جلسات درباره احداث فضای فیزیکی کتابخانه برای مطالعه، بحث می‌کنیم، یادآور شد: این روش در دنیا منسوخ شده و به سمت کتابخانه‌های مجازی رفته‌اند.

وی با تاکید بر راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها را از این طریق باید به منازل مردم ببریم.

باقری با بیان اینکه سالن مطالعه کتابخانه آزادگان در بسیاری از موارد خالی است، اظهار داشت: از ظرفیت موجود هم استفاده بهینه نمی‌شود و لزومی ندارد به سمت احداث فضاهای فیزیکی بیشتر برویم.

فرماندار ساری نیز در این نشست، گفت: کتابخانه آزادگان، هیچ جاذبه‌ای برای افراد کتاب‌خوان ندارد.

جواد واحدی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌پله و سالن مطالعه این کتابخانه، یادآور شد: مردم به صرف صدور کارت عضویت کتاب‌خوان نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه امام راحل تاکید داشتند که در زمینه کتابخانه‌ها از خیران استفاده کنیم، افزود: استفاده از فرهنگ کتاب‌خوانی را دولتی نکنیم و به دنبال این نباشیم که دولت برای ما کتابخانه بسازد.

واحدی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه خواندن کتاب را باید به عادت تبدیل کنیم، اظهار داشت: ذائقه مردم را هم باید در نظر بگیریم.

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه ساری در امر خیران در همه امور، ضعیف عمل کرده است، گفت: برنامه‌ای برای خیران نداریم و زمینه‌ای برای ورود خیران هم ایجاد نکرده‌ایم.

انتهای پیام/86007/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول